0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan även använda dig av dålda innerdelar eller en 4-vägs kasset i taket.//Rickard
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 31 januari 2008, 22:18:25Du kan även använda dig av dålda innerdelar eller en 4-vägs kasset i taket.//RickardHej Rickard! Jo visst är det riktiga grejor, men vad kostar detta?? Om jag förstod Perstr rätt så ville han inte betala något spec för snyggheten heller, eftersom han bara kunde tänka sig att ge halva priset för LG:n ev.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 01 februari 2008, 10:28:43Citat från: Rickard VPCenter skrivet 31 januari 2008, 22:18:25Nja, det var väl inte riktigt slutsatsen. Det jag opponerade mig emot var att man tog närmare 10.000 för installationen, som tar kanske en halv dag att göra.Det är inget snack om att en luftvärmepump betalar sig på 2-3 år beroende på modell. Men när man kollar på marknaden så verkar man ha kommit överens om att en pump ska kosta mellan 8 och 9K och sedan dubblar man det när man lägger med installation. Det är någonting magiskt med värmepumpar. Säljarna vet att du inte kan vara utan, du behöver ofta hjälp med installation och sådant. Priset = högt. Starkt förenklat kan man väl säga att en pump är ett omvänt kylskåp. Vad tror ni att materialkostnaden för en pump är? Ledtråd: Nibe beräknas göra 400 miljoner i vinst för 2007.Är den snygg så betalar jag gärna mer för designen, men gör gärna jobbet själv. Det räcker att t.ex. Nibe skinnar mig, behöver inte bli debiterad 10K för en halv dags installation.
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 31 januari 2008, 22:18:25