0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken VP har du? Och väderlek för den del? Tycker nästan att 26 grader inställdlåter högt. Själv kör jag 20 grader på fjärren och har ungefär 22 grader i hela huset.BjörnK
Que Vad låter lågt? Att jag har min inställd på 20 och har 22 i hela huset?Så är iaf verkligheten, nu idag när vi har -12 ute höjde jag till 22 påfjärrkontrollen, då har jag fortfarande minst 22 grader inne.BjörnK
Men givet Krister, inte f*a räknar du bort andra källor som vitvaroroch dylikt när du pratar om hur bra din Nocria är eller. Om du nu intetror på mina uppgifter så är du välkommen hit så får du se själv.Senaste veckorna när det varit blida har ME'n stått på 20. Det haraldrig varit under 22 grader inne oavsett tid på dygnet. Så var detäven under tiden jag körde HE9:anOm du läser i min signatur så ser du att jag körde en HE9:a under ett år,enda gången jag spetsade med golvvärmen var när det var kallare än-23 ute, då hade jag VP'n inställd på 28 grader och den orkade hålla 20grader inne. Då hade jag ingen kamin.Fast i det hela ingår också Rexoventsystem från när huset byggdes 91.Om det har så enormt stor verkningsgrad tror jag inte men jag kan intestänga av ventilationen då immar fönstren igen.BjörnK