0 medlemmar och 27 gäster tittar på detta ämne.
Jag förstår visserligen inte...schemat. (Borde inte shunten ha tre portar?)Du har inget stort flödesmotstånd(tryckfall ) över stora acktankar. Men - jämfört med min 5kW Ecoair måste du få en mycket god effekt ur pumpen om den höjer tempen 5-10 ºC?? om du har hyfsat stort flöde. Min pump ger cirka 3-4 ºC.
Hej BippsanMed 2st cp i serie på högsta hastighet kom jag upp i ett flöde på1100l/h = 0,30 l/s.Med pump 1 på högsta och pump 2 på läge 2 ca 1000l/h= 0.28l/s.Om vi nu antar att du borde ligga ungefär på dessa flöden såger din pump vid 6 gr delta 4.18x0.28x6= 7KW.Antingen har du en pump som ger dubbelt så mycket som våraeller så är flödet mycket mycket lägre.Jag tror på det andra.Så vad stryper......Har du ett filter på ink till växlaren och är det i så fall igensatt ?Om du inte har ett filter , kan du ha fått skit från tankarna in i växlarenoch täppt igen den.Då kan man koppla loss vattenanslutningarna ochspola den baklänges m.h.a vattenslang.MVH Teltur
Vid det tillfället drog hela VPn 1640W , alltså med CP,fläkt,elektronik osv. COP momentan effekt blir då ca 3Är det siffror som stämmer med dina mätningar ?MVH Teltur
Så vad stryper......Har du ett filter på ink till växlaren och är det i så fall igensatt ?Om du inte har ett filter , kan du ha fått skit från tankarna in i växlarenoch täppt igen den.Då kan man koppla loss vattenanslutningarna ochspola den baklänges m.h.a vattenslang.MVH Teltur