0 medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
hej alli.då varken du eller jag kan riktigt härleda vart denna maskin kommer ifrån så skulle jag vilja ha maskin nummret på denna maskin.kommer maskinen från oss så skall du inte behöva betala för styrkortet.för er andra som undrar vaaad e nu detta så har allis dotter köpt ett dödsbo där denne pump fanns i källaren ej inkopplad.(hoppas jag förstått dig rätt nu alli !!)är den ej från mig så fixar vi ett kort i alla fall men med debitering o utan garanti!!jag kan inte garantera funktionen om det är ett annat märke (tillverkare) detta har visat sig fungera i andra maskiner.krister
Ace kan inte du ta ut dina värden vid +7 kondensering, förångning, amp & vatten temp........?
God kvällNu är det vakumsuget och gasen påsläppt....Men jag får Gasindikering på det grova gasröret både ute och inne. Det var ju tätt när jag vakumsög men gasen verkar hitta ut. När jag vakumsög så körde jag 1 timmer stängd 30 min och sen 30 min sug igen. Därefter släppte jag på gasen.Men nu till den viktiga frågan vad gör jag nu när jag har läcka...Skall jag stänga båda insektsskruvarna på utedelen för att förhindra att gas läcker ut och sen därefter försöka dra hårdare eller vad gäller.Vore super med ett snabbt svar så här på kvällskvisten./ Micke
Installatören hade fel rör med sig, försökte kona men manometerstället visade på läck. Klantigt, tycker väl att det borde vara synligt för ögat??Nya rör införskaffades & monterades, vacumpump stod & sög till nästa besök, dagen efter, minst 18 timmar, borde ju räcka.Ingen nypåfyllning har krävts, den stod aldrig tom, läckaget kom innan gasen släpptes på.Att det inte är du som sålt den är ju trams, det står Energicentra på den & kommer från dina återförsäljare, han som för övrigt har försvunnit från jorden yta, toppen Thumbsup så han går det inte att få tag i. Ska du hävda att maskinen inte är din nu?Om jag tar dit en kylkille, hur vet jag att det svar som han kommer med räcker för dig?
Vad hjälper det att starta maskinen? Expanderar något så att det blir tätt eller?Jag kör på och hoppas på det bästa om det fortsätter så får jag väl kalla in ett proffs.
Däremot har vp av någon anledning helt plötsligt orkat hålla 50 ºC ut från pumpen i drygt 1 dygn, med fläktkonvektorn på, att det bara är 45 ºC i tanken har nog med att göra att rören än så länge är oisolerade mellan vp-tank. Det har ju ändå varit 3-4 minus.Mycket märkligt det här
Tjena CocacolaNja vakumsugningen gick bra, manometerna stog på -1 hela tiden och var stabil.Det läcker otroligt lite men det räcker för att det skall ge utslag på en gastrac. Tror att det löser sig efter lite prat med Krister. Skall dock prata med en kompis som är kyltekniker imorgon om det fortfarande ger utslag då.Det är hur som helst ingen risk att något läcker in eftersom det är så högt tryck i systemet och så lite läcka, om det nu fortfarande är läcka efter kopplingarna värmts och dragits ytterligare./ Micke