0 medlemmar och 54 gäster tittar på detta ämne.
Eftersom sensorn satt ok i innerdelen, kan vi då glömma denna detalj och återgå till A-mätningarna.Kolla vilka A-värden maskinen ger direkt efter en avisning där den börjar sin serie med uppstegningar, notera gärna utetemp samt vattentemp på in o ut i vvx:en också så att du har en referens att gå på.
Citat från: Art Deco skrivet 06 februari 2009, 17:31:12Eftersom sensorn satt ok i innerdelen, kan vi då glömma denna detalj och återgå till A-mätningarna.Kolla vilka A-värden maskinen ger direkt efter en avisning där den börjar sin serie med uppstegningar, notera gärna utetemp samt vattentemp på in o ut i vvx:en också så att du har en referens att gå på.Nu har jag kollat och skrivit ner lite fakta efter avfrostning. 214v, 7,46A, vatten in 39 ºC-ut 42.4 ºC utetemp ca 1,5 ºC, på det där gasröret ca 80 ºC. Okej, nu så får nån gärna svara på om det är bra eller dåligt jag kom ihåg nu att vid föra kollen så låg volten på 207v nån gång mens jag bläddrade på julamätaten. Nu så är jag mycket förvirrad ner det gäller gasmängd kontra Amp + volten. Nu så vågar jag absolut inte tömma någon mer gas innan man får mer klarhet med det här. Jag undrar fortfarande vid vilken volt det är 7,1A som gäller och hur mycket det spelar roll vad vattentemp ligger på?
Håller med ACE.Har för mig att du nu kör på 3:an på cirk-pumpen, då du angav vatten in 39 -ut 42.4, vvx:en bör ha en diff på runt 5 ºC, du har nu c:a 3,4 enligt din rapport, så prova med sänkt läge genom att gå till 2:an och se om du närmar dig 5 ºC i diff på in/ut-temp.
till nästa vinter så skulle jag alltså kunna köpa en likadan pump av krister och koppla in mot mitt befintliga system och köra dom samtidigt? Blir det som en dubbelt så kraftig värmepump då? studs
Går det att ändra pumphastighet på den som sitter i skåpet? Hur? /bippsan