0 medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
Det är klart att det måste finnas ngn reglering som styr det. Annars inser även jag att det blir tung-jobbat. Det jag är ute efter lite är om det är mer ekonomisk att köra flytande och få spetsa vv mer eller fast och få spetsa vv mindre. Tacksam för synpunkter.
Har fått felkod F7 Vad betyder den? Kommer direkt jag sätter i kontakten!Har kört pumpen i 2 månader utan problem.
Såg din fråga och länken krävde inloggningsuppgifter för denna sida, så antingen jobbar du i branschen och då kan reklam för en viss firma vara känslig, eller så togs den bort eftersom vi inte får veta inloggningsuppgifterna som kunder (sidan var för åf).
Citat från: Skridskor skrivet 16 maj 2008, 22:34:59Det är klart att det måste finnas ngn reglering som styr det. Annars inser även jag att det blir tung-jobbat. Det jag är ute efter lite är om det är mer ekonomisk att köra flytande och få spetsa vv mer eller fast och få spetsa vv mindre. Tacksam för synpunkter.Det blir nog ungefär samma kostnad att köra flytande och spetsvärma tappvarmvattnet som att köra fast kondensering, rimligtvis borde dock pumpen ha ett "lättare" liv om du kör med flytande kondensering då den inte behöver arbeta med lika höga tryck, vilket i sin tur bör påverka livslängden positivt.Så vitt jag vet finns inga tester eller forskningsrapporter på detta utan det är mer en känsla jag har.