0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejVerkar som det har vänt, jag är på väg ner i vikt. Thumbsup Bara 0,5 kg, men ändå....MVH/Gano
Hej Gano,Känner i gen mej i Din sits.Jag sprang mycket förr, men har nu bekymmer med ett knä till och från.Men något som tar bra är stavgång, visst ser det utomordentligt fånig ut, men om man använder dom som det är tänkt (trycker ifrån ordentligt) så ökar förbränningen ca 20% jämfört med att gå raskt.Funkar nästan ännu bättre att jogga lugnt med stavar, tar man i ordentligt med armarna blir "armhastigheten" för hög jämfört med fötterna om man går.Cronos
Hej.Någon som känner igen sig ?Cykeltest och mätning av handleder/fotleder för att beräkna det ideella BMI-talet. Jag ligger 11 kg över min idealvikt. :-[ :-[ :-[ NU FÅR DET VARA NOG. Nu ska kilona BORT.Vad är bäst för att bränna fett ? Jag går just ju 7,5 km följt av 2,5 km löpning, trappar upp sakta. Vill inte riskera belastningsskador. Någon sa att 60-70% av maxpulsen är bäst...man brukar säga att 200 minus åldern är ett riktvärde på maxpuls.På förra jobbet körde vi ett BMI-race, alla fick väga in sig på måndagar. BMI = vikt i kg / (längd i m upphöjt i 2). Normal BMI för män är 19-25. Jag ligger på 27...MVH/Gano
Springer gör jag när Polisen jagar mig.....
HejHar nu kapat 2 kg, väger 89 kg. Thumbsup De där kilona som är kvar ska få... --/MVH/Gano
Har ökat träningsdosen, går 10-12,5 km per dag (2 timmars rask promenad) och stryper kosten litegrann.
Hej Mange.Ja, Tjurruset kanske vore nåt. Men jag har fortfarande för dålig kondis, får inte börja träna riktigt förrän vikten är på plats.Nånstans 88-88,5 kg just nu. Tappar runt 2 hekto om dagen nu. Har ökat träningsdosen, går 10-12,5 km per dag (2 timmars rask promenad) och stryper kosten litegrann.MVH/Gano