0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Någon som känner igen sig ?...BMI = vikt i kg / (längd i m upphöjt i 2). Normal BMI för män är 19-25. Jag ligger på 27...MVH/Gano
Citat från: Gano skrivet 16 januari 2008, 09:53:04Hej.Någon som känner igen sig ?...BMI = vikt i kg / (längd i m upphöjt i 2). Normal BMI för män är 19-25. Jag ligger på 27...MVH/Gano Jodå jag är 11 cm för kort
Hej GanoSättet du motionerar på verkar väl helt ok.Maxpulsen är väldigt individuell, 200 - åldern är ett väldigt generellt mått, jag har haft runt 230 som maxpuls och har fortfarande runt 200 och är över 60 år. Man brukar räkna med pulsområdet dvs maxpuls minus vilopuls. har man 200 i maxpuls och 60 i vilopuls så har man ett pulsområde på 200-60=140 att utnyttja. Ligger man på 80% av sitt pulsområde så motsvarar det en hård ansträngning som man måste vara vältränad för att kunna hålla en lähgre stund. Runt 50% av pulsområdet kan väl vara ett hyfsat motionstempo.//Ronnie
Vad är bäst för att bränna fett ? Jag går just ju 7,5 km följt av 2,5 km löpning, trappar upp sakta. Vill inte riskera belastningsskador. Någon sa att 60-70% av maxpulsen är bäst...man brukar säga att 200 minus åldern är ett riktvärde på maxpuls.
..Vad är bäst för att bränna fett ?..
Hej.Någon som känner igen sig ?Cykeltest och mätning av handleder/fotleder för att beräkna det ideella BMI-talet. Jag ligger 11 kg över min idealvikt. :-[ :-[ :-[ NU FÅR DET VARA NOG. Nu ska kilona BORT.Vad är bäst för att bränna fett ? Jag går just ju 7,5 km följt av 2,5 km löpning, trappar upp sakta. Vill inte riskera belastningsskador. Någon sa att 60-70% av maxpulsen är bäst...man brukar säga att 200 minus åldern är ett riktvärde på maxpuls.På förra jobbet körde vi ett BMI-race, alla fick väga in sig på måndagar. BMI = vikt i kg / (längd i m upphöjt i 2). Normal BMI för män är 19-25. Jag ligger på 27...MVH/Gano
Jag hoppas kunna gå ner ca 1 kg i veckan och att ha kapat 11 kg till 1:e maj. Just nu står jag helt still men midjemåttet krymper. Är det fett som omvandlas till muskler ?MVH/Gano
HejTack för alla tips. Det var en hel del som jag inte var medveten om.Jag kör 7,5 km promenad + 2,5 km löpning ett tag till. Dessutom har jag börjat cykla till jobbet 7 + 7 km. Jag undviker sötsaker, pizza, hamburgare etc plus att jag tar lite bättre tid på mej när jag äter och försöker undvika "det där sista lilla extra" på portionerna. Just nu är det primära att bränna fett så att jag kan börja löpträna igen. Börjar jag med för hög vikt så får jag ont i hälar och knän trots att jag springer på mjuk skogsbana.Jag hoppas kunna gå ner ca 1 kg i veckan och att ha kapat 11 kg till 1:e maj. Just nu står jag helt still men midjemåttet krymper. Är det fett som omvandlas till muskler ?MVH/Gano