0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rohmel!Jag pratade med Gunnar på Comfortzone och han sa att det inte gick att ha nattsänkning med golvvärme.Det verkar vara en bugg för när jag frågade varför så sa han att pannan bara fick "fnatt".Vad jag misstänker så går inte heller kompressorn igång föränntempen är nere vid nattsänkningen. Vet inte om det beror på att patronerna är bortkopplade.Kan verkligen en "vanlig" innegivare påverka svajningarna hos pannan?Den borde reagera lika sent ändå, eller??
För mig så låter det som Gunnar pratar om nattsänkning i praktiken, alltså alltid lite kallare i huset då det är sovdags av bekvämlighetsskäl. Och inte den funktionen nattsänkning ( tillskottsfördröjning ) som finns på comfortzons pumpar. Mvh John
För övrigt så tror jag att man kan hitta lite bättre injustering på parametrarna a1, a2, m1 och m2 i alla fall på mitt hus.Fredrik
Mr.FrostJo, jag kör med innegivare. Tittar man på det sista dygnet så har temperaturen varit konstant på +4grader. Igår kväll så tittade jag till på pannan och han var i vila. Visade en inne temp på 21,15 grader. Tittade sedan i morse pannan tokkörde på max, inne tempen var då nere på 20,40 grader. Hade samma ute temp även i morse. Det känns som pannan måste vara lite mera på tå "gå in tidigare" för att klara hålla jämnare temperatur. Nu mera jag inte att det var kallt inne, men jag tror man sparar kwh på att ha en så jämn temperatur som möjligt. Pannan har nu gått 5 h sedan jag kollade i morse och är nu uppe i en inne temp på 20,77 grader. Han får kanske gå 5 h till innan han är uppe i rätt bör värde.FredrikÖser den fortfarande på för fullt? Min går också hårt en stund på morgonen,men lugnar ner sig ganska snabbt. Oftast har den frostat samt värmt varmvatten tättemellan då.