0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fjädrar har ju den egenheterna att de mattas med tiden.
Skönt att ha bestämt sig! Det kändes på dina inlägg som att du lutade åt Panasonic-hållet redan halvvägs genom tråden! Det blir säkert kanon! Att välja värmepump har rätt stora likheter med att välja bil. Alla har åsikter om för och nackdelar med olika märken och modeller, man har inte full kläm själv riktigt på vilka egenskaper man prioriterar högst, man väljer mest på magkänsla och när man väl har bestämt sig protesterar ens partner och tycker en annan modell är snyggare, man rationaliserar sitt sitt köp i efterhand även om det inte blev riktigt som man hade tänkt och man hyllar sitt märke även när den går sönder stup i kvarten... /Pontus
Hej Stefan! Kul att du har bestämt dig nu, och TE9:or kommer du med all sannolikhet att bli riktigt nöjd med, det är jag helt övertygad om, tysta och snygga pumpar dessutom. Det har också varit ett rent nöje för mig att få förmånen att försöka stötta dig lite genom processen i denna VP-djungel Stefan Thumbsup Ha det nu så bra, och mkt lycka med dina pumpar, hoppas att du hör av dig och rapporterar lite. Thumbsup Mvh Raffen.
Och har du bestämt dig för hur du ska mäta elförbrukningen på pumparna, så det vet vad du ska rapportera till forumet! Fast intallerad elmätare eller stickproppsmätare?/Pontus
Hej Raffen!Jag beställde en fast mätare från Rickards webshop, med visning av momentan effektförbrukning och nollställbar trippmätare. Den kommer att sitta i köksfarstun som ligger relativt mitt i huset, kanske 5m från pumpen på nedre plan, så det blir nog rätt bra till slut! Thumbsup/Pontus
Det blir nog en i elutaget mellan den och stickkontakten..
Med en sådan hyfsad placering så kan du ju ta reda på förbrukningen när du så önskar utan några större ansträngningar, och det är bra, då kan man också svara på intelligenta frågor om någon skulle undra. Thumbsup
Citat från: Raffen skrivet 08 januari 2008, 16:16:15Med en sådan hyfsad placering så kan du ju ta reda på förbrukningen när du så önskar utan några större ansträngningar, och det är bra, då kan man också svara på intelligenta frågor om någon skulle undra. ThumbsupSen om det blir några intelligenta svar på de intelligenta frågorna är ju en annan femma! /Pontus
Det måste ju vara hur många "Svensson" som helst som blir "lurade" att köpa onödiga maskiner av dessa säljare, folk som inte orkar kolla forum och tester i 3v innan köp...DÅLIGT tycker jag! jag blir förbannad! /Stefan