0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För Dr Chun-Lan så är det precis tvärtom....... E-12:an står stilla och Dr:n eldar kalhyggen..... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 03 januari 2008, 19:54:15För Dr Chun-Lan så är det precis tvärtom....... E-12:an står stilla och Dr:n eldar kalhyggen..... //KristerVisst har han helt gratis ved?Kanske Dr. Chunlan är lite ekonomsikt lagd.......
hej japp det e billigast med ved...jag får ju i princip betalt för att rusta ved på jobbet så för min del så är det väl inget vettigt alternativ att köra pump ..rent ekonomiskt..å maskin hyran i år va 5 timmars röjning på en helg så den kostnaden är ochså försumbar
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 03 januari 2008, 22:50:33hej japp det e billigast med ved...jag får ju i princip betalt för att rusta ved på jobbet så för min del så är det väl inget vettigt alternativ att köra pump ..rent ekonomiskt..å maskin hyran i år va 5 timmars röjning på en helg så den kostnaden är ochså försumbarJa, har man nästan gratis ved så blir det ju dyrare att köra pumpen,.Jag har ju köpt min ved kapad klyven och klar för 175:- per kubik, så även för min del skulle det ju vara betydligt billigare att elda veden i stället för att köra pumpen.Man är för lat, helt enkelt
Hej Rollster! Som sagt, jag är väldigt återhållsam med eldningen i min braskamin, men brukar faktiskt elda lite ibland, spec när det är runt 0 ºC + - ca 1 ºC och riktigt hög luftfuktighet, då avfrostar ju pumpen stup i kvarten, och det är ju ett riktigt elände. Jag tar mkt hellre 10-12 minusgrader och låg luftfuktighet, för då går ju pumpen perfekt, men runt 0 ºC och fuktigt är den rent hopplös alltså. Då funderar man ju faktiskt i ärlighetens namn ibland på 2 st pumpar, kanske blir det så också med denna allt mer tilltagande klimatförändring som sker, och allt oftare temperaturer runt 0:anMvh Raffen.