0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag undersöker alternativa uppvärmings metoder åt min svåger i Lincolnshire, UK.Han har ärvt en gard med en del tillhörande land och skog. Han ar nu i begrepp att renovera och modernisera boningshuset. Huset ar byggt 1740 och ar därför en skyddad byggnad sa han måste vara försiktig med förändringar (behöver tillstand frän kommunen) och kommer att ha svart att få installera full modern tillaggs isolering. Huset ar byggt i tegel (solida vaggar utan isolering!) och ar på 300m2. Till huset hör också en medium stor swimming pool som idag också ar värmd via oljepannan. Vi funderar på att installera vatten buren golv värme åtminstone på mark nivån och lag temperatur vatten radiatorer på över vaningenVi undersöker möjligheterna att installera VP att helt ersatta eller komplettera existerande olje eldning, kanske också installera en ved panna som extra komplement sedan han har tillgång till egen ved.Nu ar kruxet att elektricitet ar dyrare i UK an i Sverige och kostar 74% mer per kWh an olja! Det finns en vag runt detta genom att använda något liknande till den Svenska nattaxan. Genom att utnyttja lag tariff 0000-0500, 1300-1600 och 2000-2200 kan el priset halveras. Jag forstar att det då behovs en stor buffert tank (3m2 ?) for att utnyttja det lägre el priset. Några tankar om detta?Vilket VP typ av system lampar sig bäst? Kom ihåg att vintrarna ar mycket mildare an i Sverige sa kanske en modern luft-vatten VP ar lämplig. Det finns massor av land att utnyttja (med en back 90 meter från huset) for en jord VP om det skulle vara att foredra.Jag skulle verkligen uppskatta kommentarer om ovanstående.Tackar på forhandMats
vad beror det på att elen är så dyr? är det att England tillverkar sin största del el i kolkraftverkoch behöver köpa mycket utsläppsrätter?
med andra ord så har england lite göra för för att få ner växthusgaserna