0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
välTycker du, logikens mästare, förresten att jag ska skälla på Sony för att staten skiftade till digitaltv och min analogtv inte fungerade rakt av? Jag tycker inte riktigt att du svarar på den frågan.
Jaha så XP är inte färdigt för att andra inte skrivit drivrutiner till det eller att programvarutillverkarna inte släppt nya program ?Så ett operativsystem blir mer färdigt om någon annan skriver ett nytt program för det? Oj, att något kunde bli mer färdigt utan att förändras var jag inte medveten om.Undras när volvo kommer att göra färdigt V70 modellen. Klädseln från min volvo 240 passar fortfarande inte.....
Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 20:05:58Jaha så XP är inte färdigt för att andra inte skrivit drivrutiner till det eller att programvarutillverkarna inte släppt nya program ?Så ett operativsystem blir mer färdigt om någon annan skriver ett nytt program för det? Oj, att något kunde bli mer färdigt utan att förändras var jag inte medveten om.Undras när volvo kommer att göra färdigt V70 modellen. Klädseln från min volvo 240 passar fortfarande inte.....XP blev helt användbart efter SP1 och några patchar till. Då funkade till och med MS Office bra på XP. Efter SP2 är det oerhört stabilt. Det kan man kalla färdigt eftersom merparten av (funktions)buggarna har sorterats ut och tredjepartsprogrammerarna kan fokusera på sina applikationer istället för att behöva kringgå sånt som är buggar i OS:et.Det är ju rätt basic, eller hur?
Citat från: swepri skrivet 12 december 2007, 20:03:10välTycker du, logikens mästare, förresten att jag ska skälla på Sony för att staten skiftade till digitaltv och min analogtv inte fungerade rakt av? Jag tycker inte riktigt att du svarar på den frågan.Så du tycker alltså att microsoft ska utveckla drivrutiner till all hårdvara som finns på marknaden och som de inte har specifikationer på? Eller är det så att man ska vänta med att släppa den senaste tekniken i 3-4 år för att hoppas att tillverkarna skrivit nya drivrutiner? Och tror du det skulle sett anorlunda ut om de gjort det? dvs skulle tillverkarna lagt energi på att släppa drivrutiner för ett OS som inte var släppt?
Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 20:22:12Citat från: swepri skrivet 12 december 2007, 20:03:10välTycker du, logikens mästare, förresten att jag ska skälla på Sony för att staten skiftade till digitaltv och min analogtv inte fungerade rakt av? Jag tycker inte riktigt att du svarar på den frågan.Så du tycker alltså att microsoft ska utveckla drivrutiner till all hårdvara som finns på marknaden och som de inte har specifikationer på? Eller är det så att man ska vänta med att släppa den senaste tekniken i 3-4 år för att hoppas att tillverkarna skrivit nya drivrutiner? Och tror du det skulle sett anorlunda ut om de gjort det? dvs skulle tillverkarna lagt energi på att släppa drivrutiner för ett OS som inte var släppt?Jag tycker att MS ska tala om vad som gäller, från när och hur länge, samt vilka specifikationer som gäller. Då får både utvecklare och kunder en chans att göra strategiska val.
Hej på er Datanördar !Jag är ingen xpert på datorer , men majoriteten av dem jag frågat deras åsikt om vista så har satt tummen ner för vista , hittils åtminstone .Några detaljer om det har jag inte . Min dator är 1 år nu , innehåller XP-mediacenter , de jag frågat tycker jag ska behåla XP , INTE byta till vista. Vad tycker ni här på forumet ?
Vad har du stött på för buggar i Vista som vi applikationsutvecklare behöver kringå. Vill väldigt gärna ha svar på det eftersom jag arbetar med programvaruutveckling så kan det ju vara bra att veta det.
Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 20:27:32Vad har du stött på för buggar i Vista som vi applikationsutvecklare behöver kringå. Vill väldigt gärna ha svar på det eftersom jag arbetar med programvaruutveckling så kan det ju vara bra att veta det.Ingen aning, visste jag det skulle jag inte sköta mitt jobb. Jag personligen har inte stött på några buggar alls i Vista eftersom det inte är aktuellt att använda på några år i vår skarpa miljö.Nerdarna har dock testat ett antal konfigurationer och dömt ut Vista i dagsläget. Det är baserat på stabilitet, prestanda och kompabilitet. Strategiskt och erfarenhetsmässigt sett räcker det för vår planering i ett 3-årsperspektiv. Menar du att vi som är slutanvändare ska behöva ha en debugger? Det är väl MS som ska avlusa sina produkter?
Fö så kan man väl rent generellt diskutera om ett OS någonsin blir färdigt. Är XP färdigt? Det kommer ju uppdateringar hela tiden. Det var ganska stora ändringar som tillkom med SP2 tex.
Titta vi är överens studs Det är t.o.m. så att det kommer ett SP3 till Xp om jag hörde rätt.Och Linux är som sagt inte direkt statiskt heller.
Nuså FRJO har du endel här att läsa och ta ställning till!En applikationsutvecklare anser att du kan och bör satsa på Vista, medans en hel drös med användare inte tycker det, vad ditt val än blir, så hoppas jag du blir nöjd.Det ligger mycket i det mange säger, kompabilliteten till hårdvara är just tillverkarens problem att lösa med drivrutiner, men det ligger Vista(MS) till last eftersom att väldigt många är irriterade och väljer att nedgradera. Eg är det ganska enkelt, köp en dator med vista, men köp samtidigt en OEM licens till XP och använd den, när sedan hårdvarutillverkarna och Vista har mognat klart vad det gäller servicepackar och drivrutiner så kan du juh uppgradera till Vista, om du känner för det, merkostnaden för detta är bara 850-1000kr Det mange var väl ett väldigt barnsligt och icke genomtänkt förslag?