0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Många datorfabrikat tex. HP erbjuder gratis nedgradering från Vista till XP.Och om man beställer av en datordistributör så erbjuder nästan alla denna nedgradering utan extra kostnad.Mao.. De har märkt att marknaden inte var redo för produkten (Vista´n)
Flera av mina program gick inte att inst.andra gick inte att köra.
vår NYA samsung digitalkamera gick inte att ladd över bilder
MangeH!Sluta nu för h-vete.....Jag skiter fullständigt i vad/var problemet ligger, att det föreligger ett problem är tillräckligt, okej?Men jag kan ändå inte låta bli att fundera, du tror inte att det ligger ngt i att det faktum att alla(ja utom du då Thumbsup) intetycker om Vista, och endel faktiskt nedgraderar till xp pga varierande problem....?Kör du vista, smider det bra så grattis! Jag tänker då inte rekomendera det som OS pga ovanstående problem, FÖR DET ÄR ETT PROBLEM!Att du kalla mig barnslig, det tar jag som en komplimang, Puss!
Jag håller inte med om att det föreligger ett problem med operativsystemet. Däremot så föreligger det ett problem i att användare inte tänker efter varför saker inte fungerar.Det föreligger ett problem i att att användare inte kollar upp hårdvarukrav. Det föreligger ett problem i att anändare inte lär sig vista innan de gnäller(tex lär sig använda compabilitymode för program) Men det är väl lättare att gnälla på microsoft än att inse sin egen okunskap/dumhet.
Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 15:53:19Jag håller inte med om att det föreligger ett problem med operativsystemet. Däremot så föreligger det ett problem i att användare inte tänker efter varför saker inte fungerar.Det föreligger ett problem i att att användare inte kollar upp hårdvarukrav. Det föreligger ett problem i att anändare inte lär sig vista innan de gnäller(tex lär sig använda compabilitymode för program) Men det är väl lättare att gnälla på microsoft än att inse sin egen okunskap/dumhet.Du kan väl inte lasta datorköparen för att det bara går (gick) att välja Vista? Nu går det att köpa XP igen, men det gick inte under en period. Vista är inte färdigt, drivrutinerna finns inte ännu, vissa drivrutiner kommer aldrig att skrivas. Tro f-n att folk är missnöjda. Trots att det finns en del som får gåshud av teknikaliteter så är nördtiden förbi. Mormor köper ny dator för att hon behöver en ny dator, och den ska fungera. Hon ska INTE vara tvungen att avstå funktionalitet på grund av ett för tidigt släppt OS.
Har haft vista snart ett år och det är rena skiten tycker jag 1. fick köpa ny skrivare 2. min 2 år gammla hitachi dvdkamera har inga uppdateringar till vista 3. nästan alla spel jag spelade innan har slutat att funka spearhead tex + en massa annat så hadde jag inte betalat 2800:- för det så hadde det varit på tippen för länge sedan
Citat från: swepri skrivet 12 december 2007, 17:42:30Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 15:53:19Jag håller inte med om att det föreligger ett problem med operativsystemet. Däremot så föreligger det ett problem i att användare inte tänker efter varför saker inte fungerar.Det föreligger ett problem i att att användare inte kollar upp hårdvarukrav. Det föreligger ett problem i att anändare inte lär sig vista innan de gnäller(tex lär sig använda compabilitymode för program) Men det är väl lättare att gnälla på microsoft än att inse sin egen okunskap/dumhet.Du kan väl inte lasta datorköparen för att det bara går (gick) att välja Vista? Nu går det att köpa XP igen, men det gick inte under en period. Vista är inte färdigt, drivrutinerna finns inte ännu, vissa drivrutiner kommer aldrig att skrivas. Tro f-n att folk är missnöjda. Trots att det finns en del som får gåshud av teknikaliteter så är nördtiden förbi. Mormor köper ny dator för att hon behöver en ny dator, och den ska fungera. Hon ska INTE vara tvungen att avstå funktionalitet på grund av ett för tidigt släppt OS.Det är fortfarande inte microsoft som skriver drivrutinerna. Så om nån användare är missnöjd så är det hårdvarutillverkaren han ska vara ledsen i ögat på. Inte microsoft.Fö, Vad är det som inte är färdigt i vista?XP mm har funnits att köpa hela tiden. Dock har vissa tillverkare slutat skeppa det med sina datorer. Vems fel är det?
Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 17:54:06Citat från: swepri skrivet 12 december 2007, 17:42:30Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 15:53:19Jag håller inte med om att det föreligger ett problem med operativsystemet. Däremot så föreligger det ett problem i att användare inte tänker efter varför saker inte fungerar.Det föreligger ett problem i att att användare inte kollar upp hårdvarukrav. Det föreligger ett problem i att anändare inte lär sig vista innan de gnäller(tex lär sig använda compabilitymode för program) Men det är väl lättare att gnälla på microsoft än att inse sin egen okunskap/dumhet.Du kan väl inte lasta datorköparen för att det bara går (gick) att välja Vista? Nu går det att köpa XP igen, men det gick inte under en period. Vista är inte färdigt, drivrutinerna finns inte ännu, vissa drivrutiner kommer aldrig att skrivas. Tro f-n att folk är missnöjda. Trots att det finns en del som får gåshud av teknikaliteter så är nördtiden förbi. Mormor köper ny dator för att hon behöver en ny dator, och den ska fungera. Hon ska INTE vara tvungen att avstå funktionalitet på grund av ett för tidigt släppt OS.Det är fortfarande inte microsoft som skriver drivrutinerna. Så om nån användare är missnöjd så är det hårdvarutillverkaren han ska vara ledsen i ögat på. Inte microsoft.Fö, Vad är det som inte är färdigt i vista?XP mm har funnits att köpa hela tiden. Dock har vissa tillverkare slutat skeppa det med sina datorer. Vems fel är det? Så du skulle tycka det var OK om Vattenfall plötsligt började leverera 78V, 54Hz ? Du kan ju alltid köpa nya maskiner?
Alltid samma gnällande när ett nytt op släppts. Om 2 år är det ingen som vill ha xp längre. Det är bara att se framåt och inte vända sig om.
"Om folk riktade sin massiva kritk mot avsaknade av drivrutiner mm mot de skyldiga (hårdvarutillverkarna) istället så de fick stå till svars så kanske det hände lite mer på den fronten." Digitaltv. Alla tvingades köpa en digitalbox. Skulle vi ha skällt på våra analogtvtillverkare eller på riksdagen som faktiskt tvingade på oss teknikskiftet?
Du häver ur dig en massa påståenden utan belägg. Vad är det som inte är färdigt i vista? Fö kan jag nämnats att Microsoft hade planerat att sluta sälja XP 31'a jan nästa år. De har förlängt den tiden till 30/7. Detta slutdatum gäller för datorer med XP förinstallerat.Återförsäljare kan fortsätta sälja XP efter det. Så att XP inte funnits att tillgå på marknaden är bull s*it
Citat från: MangeH skrivet 12 december 2007, 19:49:13Du häver ur dig en massa påståenden utan belägg. Vad är det som inte är färdigt i vista? Fö kan jag nämnats att Microsoft hade planerat att sluta sälja XP 31'a jan nästa år. De har förlängt den tiden till 30/7. Detta slutdatum gäller för datorer med XP förinstallerat.Återförsäljare kan fortsätta sälja XP efter det. Så att XP inte funnits att tillgå på marknaden är bull s*itJa, du behöver inte tro mig om du inte vill. Jag återger bara vad vi har fått för svar av våra leverantörer och MS.Och om du läser mitt förra inlägg så står det där att Vista inte bedöms som ett färdigt alternativ i en stor miljö enligt våra tekniker. Jag tror mer på dem än på dig.Tycker du, logikens mästare, förresten att jag ska skälla på Sony för att staten skiftade till digitaltv och min analogtv inte fungerade rakt av? Jag tycker inte riktigt att du svarar på den frågan.