0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kopplade om kablarna och bytte sensor och nu funkar det helt perfekt . Min utedel såg också ut sådär, det var faktiskt säljaren som kom med tipset.
Citat från: Mike skrivet 14 januari 2005, 13:16:29 Jag kopplade om kablarna och bytte sensor och nu funkar det helt perfekt . Min utedel såg också ut sådär, det var faktiskt säljaren som kom med tipset. Hej Mike, var det i Toshiban du kopplade fel? Både inner o ytterdelens elansl. är ju märkta med 1 2 3 + jord, om man lägger tex. gul på ettorna osv. så måste det väl bli rätt, är det något ytterligare som kan bli tokigt?/runte
Citat från: runte skrivet 14 januari 2005, 16:28:49Citat från: Mike skrivet 14 januari 2005, 13:16:29 Jag kopplade om kablarna och bytte sensor och nu funkar det helt perfekt . Min utedel såg också ut sådär, det var faktiskt säljaren som kom med tipset. Hej Mike, var det i Toshiban du kopplade fel? Både inner o ytterdelens elansl. är ju märkta med 1 2 3 + jord, om man lägger tex. gul på ettorna osv. så måste det väl bli rätt, är det något ytterligare som kan bli tokigt?/runteJag har inte kopplat fel...Jag bara redovisade vad GLX hade skrivit på ett annat ställe (jag fick min Toshiba installerad och klar).
En sak som jag undrar över är om ni behöver betala något när dom kommer och byter kretskort eller fixar med pumparna. Eller täcker garantin både delar och arbete? Garantin har täckt allt.
Tjena har en NA 4000. Är nöjd med värmekapc. på den men den isar igen alldeles för mycket. Har fått nytt kretskort och bättre värme slingor insatta, men det blev bara värre. Idag har montören varit hit och satt tillbaks det gamla kortet. Han hade hört ryktas om att man skulle sluta sälja dom här pumparna. Tycker att dom ska upphöra med reklam om att dom är testade i nordiskt klimat, den funkar ej bra här uppe i norr (Ske-Å) pga. isen som bildas. RonneUndrar just om NA:s inv.pump 11000 är nåt bättre?Skulle vara roligt höra andras synpunkter.Tack för ett väldigt bra forum