0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men om man sätter en balja under (el en zinkhink då som jag satte) och det blir kallt så kommer det ju att frysa...Att de inte kunde ha löst detta med en slang där också, då hade man ju kunnat leda bort det till lämpligare ställe så att det inte blir en isgata som för Eggman. OK, nu är ju vår på baksidan där ingen går direkt, men i alla fall.Tack för svaren, då vet jag i alla fall att jag inte behöver få hit någon servicegubbe!
Mina baljor är lätta att få ren ifrån is. Bara att vända dem upp och ned,och ge dem en spark i botten,så släpper isen hur lätt som helst. Thumbsup Köpte dem på Dollar Store,och jag tror jag betalade ca 50-75kr/st? Vet inte hur mycket de rymmer? Men de klarar nog lätt en veckas "behov"? Men jag tömmer dem lite då och då,så blir de inte så tunga att bära./Anders studs
hej kära forum!Läste på forumet om någon som hade placerat en av ungarnas pulkor (på marken)under avfrostningshålet och helt sonika dragit bort den i snöret till en lämplig plats och vänt den upp och ner,tömt, kört tillbaka pulkan för nästa is-samling,förträfflig lösning på problemet med is som kan vara tung att bära i hinkar. studs
Har man inte utedelen monterad för långt från stupröret som går ner i backen kan man hänga en bit plaströr under maskinen som leder vattnet till stupröret. Sedan läggen man värmekabel i detta och problemet är löst