0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejÄr det möjligt att koppla ur eltillskottet och låta ecoair klara sig ensam så långt det går?/sw
Hallå jag läste Uddos inlägg om trimningstips & hans funderingar & klagomål och tanken slog mig direkt: har du förstått hur pannan & pumpen fungerar?jag tror inte det och du skulle nog läsa lite mer hur den funkar & hur den är uppbyggd, tex "jag har ställt in ett delta på 5 grader för att gasen skall fullkondensera för att den har glide" det enda du kan ställa in på en ecoel är differanssen mellan tempen på starterna, trågvärmare efterfrågar du ocksåunder nollan så går alltid cirkpumpen till ytterdelen för att hålla den varm. Pannvolymen är mycket litet är en annan sak du framför 223 liter är pannan på, det klarar dom mesta sig på, om du vill spärra elpatronen i botten av tanken så sätt startfördröjningen på 240 min så är den spärrad, Vet du att när shunten kommer ungefär till hälften så börjar pannan ta vatten från övre delen till radiatorerna........... jag vet inte om man skall dömma ut en styrning så om man egentligen inte vet vad man pratar om eller inte satt sig in i hur pannan funkar