0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja nog tror jag Foma har bättre pumpar än Appliance iaf, Foma har till och med låtit testat en pump hos SP. Tro när Appliance eller kanske Chunlan vågar göra samma sak?Skulle glatt betala mer för en Foma än en Appliance, men inte så mycket som de nu kostar. Förresten så skulle jag inte vilja förstöra väggen men någon av dem.
Billigast är sämst enligt mig Thumbsup
Om man säger såhär jag är en Extreme Hempulare.
Citat från: Dr: Liquidz skrivet 24 november 2007, 17:05:06Om man säger såhär jag är en Extreme Hempulare.Vad säger norrmännen om ett sådant uttalande? Thumbsup --/
Citat från: Panasonic E9 skrivet 24 november 2007, 17:25:26Ja nog tror jag Foma har bättre pumpar än Appliance iaf, Foma har till och med låtit testat en pump hos SP. Tro när Appliance eller kanske Chunlan vågar göra samma sak?Skulle glatt betala mer för en Foma än en Appliance, men inte så mycket som de nu kostar. Förresten så skulle jag inte vilja förstöra väggen men någon av dem.Håller med dig Panasonic E9 i allt det du skriver...... man betalar hellre mera för en pump av ett välkänt märke..... som så ofta så får man det man betalar för.//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 24 november 2007, 21:16:07Citat från: Panasonic E9 skrivet 24 november 2007, 17:25:26Ja nog tror jag Foma har bättre pumpar än Appliance iaf, Foma har till och med låtit testat en pump hos SP. Tro när Appliance eller kanske Chunlan vågar göra samma sak?Skulle glatt betala mer för en Foma än en Appliance, men inte så mycket som de nu kostar. Förresten så skulle jag inte vilja förstöra väggen men någon av dem.Håller med dig Panasonic E9 i allt det du skriver...... man betalar hellre mera för en pump av ett välkänt märke..... som så ofta så får man det man betalar för.//KristerDet har väldigt rätt i (normalt sätt), men detta eventuella faktum verkar inte på nåt vis stämma med verklighten när det gäller LL pumpar och folks nöjdhet med funktionen på dessa.Allt verkar vara SLIT-OCH-SLÄNG Kina pumpar. OAVSETT pris Och märke.Alltså , resten kan du räkna ut själv. --/jag köper normalt bara "bra" grejjer i andra samanhang, men detta funkar fan inte med LL pumpar då det mesta går sönder oavsett Märke och pris!
Citat från: Dr: Liquidz skrivet 25 november 2007, 00:46:55Citat från: Northkingen skrivet 24 november 2007, 21:16:07Citat från: Panasonic E9 skrivet 24 november 2007, 17:25:26Ja nog tror jag Foma har bättre pumpar än Appliance iaf, Foma har till och med låtit testat en pump hos SP. Tro när Appliance eller kanske Chunlan vågar göra samma sak?Skulle glatt betala mer för en Foma än en Appliance, men inte så mycket som de nu kostar. Förresten så skulle jag inte vilja förstöra väggen men någon av dem.Håller med dig Panasonic E9 i allt det du skriver...... man betalar hellre mera för en pump av ett välkänt märke..... som så ofta så får man det man betalar för.//KristerDet har väldigt rätt i (normalt sätt), men detta eventuella faktum verkar inte på nåt vis stämma med verklighten när det gäller LL pumpar och folks nöjdhet med funktionen på dessa.Allt verkar vara SLIT-OCH-SLÄNG Kina pumpar. OAVSETT pris Och märke.Alltså , resten kan du räkna ut själv. --/jag köper normalt bara "bra" grejjer i andra samanhang, men detta funkar fan inte med LL pumpar då det mesta går sönder oavsett Märke och pris! Nja om du läst på lite så skulle du veta att de "bättre" märkena är inte tillverkade i Kina..... //Krister
Citat från: Dr: Liquidz skrivet 24 november 2007, 17:05:06Om man säger såhär jag är en Extreme Hempulare.Vad säger norrmännen om ett sådant uttalande? Thumbsup --/ :,v(Leser svensk manual
Nu har den nya 6800:an varit i drift några dar. Den verkar ge sämre värme än den gammla 5900:an. Vid 0 grader ute orkar inte tempen upp till 20 grader i rummet intill där det lätt gick att få 23 grader med den gammla vid betydligt kallare ute. Verkar konstigt då det är 6,8 kW max på den nya och 5,9 kW på den gammla. Köldmediet är R407C, det var R410A på den gammla. Kan det ha någon betydelse? Undrar hur COP och effektkurva ser ut?
Enligt vad jag hört är R407C ungefär lika bra ned till ca -5 grader?