0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Monterade en Foma 5900 hos min mor i mitten på februari. Den fungerade utmärkt fram till sommaren och ett tag efter sommaren. Orkade hålla värmen i huset som är på 2 våningar och 175 kvadrat ner till ca -15 grader. Innedelen är monterad nere i trapphuset. Nu går den bara på min och orkar inte hålla inställt värde. Trycker man på en knapp som heter super blåser den väldigt varmt så det verkar vara nåt fel på regleringen. Efter ca 5 veckor och massor av ringande både till Foma i Sverige och Norge kommer en ny större pump (Foma 6800) som jag fått montera själv i dag. Utedelen på den är helt död när jag ska försöka köra igång den, är en liten buckla på sidan på den så kanske den är skadad i transporten. Har nu mejlat Foma i Norge och krävt pengarna tillbaks då jag inte orkar lägga mer energi på detta. Är det någon annan som har erfarenhet av Fomas luft-värmepumpar?Efter att jag skrivit det föregående har pumpen skramlat igång och ger värme. Hur länge???
Näe, det är en "billig" pump som främst säljs för egenmontage på lågprismarknader.
Runt 10-12 k kostar de nog, och jag kan väl hålla med om att det är en billig pump som säljs rätt dyrt.Gissar att det är "Quick Connecten" som de tar betalt för.
En Appliance kostar väl 5000 kr + tillbehören, du kanske får 2, och då utan QC:n
Foma sälj säkert på kampanj också då och då, så jag vidhåller att du får 2 Appliance för en Foma.Du har inte svarat på huruvida du har intressen i Silvan, det känns nästan så när man läser dina inlägg.