0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena,Är ny här på forumet och skulle behöva lite snabba råd. Vi bor i ett 1½-planshus på 112kvm i stockholmstrakten. Hade en kille från en firma hemma hos mig som rekomenderade en ASYA9LC delvis för att jag har lite dåligt med utrymme där den ska sitta.Är ASYA9LC en bra maskin? Har sökt på forumet (och på internet) men inte hittat mycket. Är det samma som ASA9LC? Är nån annan pump att föredra (som inte bygger för mycket på höjden)?Tacksam för snabba svar då vi ska till butiken imorgon./Prippsblå
Fujitsu AOY9LFBC finns testad av energimyndigheten. Resultatet var väl inte så där jättebra, det finns pumpar som sparar betydligt mer:http://www.energimyndigheten.se/WEB/STEMFe01e.nsf/V_Media00/C12570D10037720FC12572A70029A3FC/$file/luft-luft_REVIDERAD_K4.pdf
CiteraFujitsu AOY9LFBC finns testad av energimyndigheten. Resultatet var väl inte så där jättebra, det finns pumpar som sparar betydligt mer:http://www.energimyndigheten.se/WEB/STEMFe01e.nsf/V_Media00/C12570D10037720FC12572A70029A3FC/$file/luft-luft_REVIDERAD_K4.pdfÄr AOY9LFBC och ASYA9LC samma pump? Rena djungeln det här.Vad rekomenderas istället?/Prippsblå
Modellbeteckningen är ju inte samma i alla fall, vad som skiljer dem emellan kanske någon Fujitsuexpert svara på. Men eftersom Fujitsu velat testa någon nyare pump så är det tyvärr det enda man har att gå på.
Av det jag har förstått så verkar Nocria 14 vara en populär pump, men frågan är om det är värt merkostnaden? Huset är trots allt inte så stort. Fast det är klart - skiljer det inte så mycket i pris så varför inte. Nån som har ett ungefärligt pris på den förresten?/Prippsblå
Tack för alla svar.Det här blev inte lättare precis Bor som sagt i stockholmsområdet, 112kvm, 1½-plan, byggt 1974. Troligen ganska normalt värmebehov. Har nyligen flyttat in så vi vet inte årsförbrukningen ännu.Ska iaf förbi butiken i morgon och fråga lite mer. Det är trots allt 5 års garanti på Fujitsun. Ser på hemsidan att de säljer en RAS-B10GKVP-E hos den firman jag ska till. Är det den man "ska ha" eller är det en gammal modell?Har försökt hitta lite info på generalagentens (Toshiba) hemsida, men den modellen hittar jag inte. Lite dålig info överlag på den sidan...Av det jag har förstått så verkar Nocria 14 vara en populär pump, men frågan är om det är värt merkostnaden? Huset är trots allt inte så stort. Fast det är klart - skiljer det inte så mycket i pris så varför inte. Nån som har ett ungefärligt pris på den förresten?/Prippsblå