0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min 105:a har nu gått sedan 2003-11-21 mot acktank.Pumpen karar huset ensam till - 10 tomte::
Citat från: knalle skrivet 25 december 2007, 09:57:59Min 105:a har nu gått sedan 2003-11-21 mot acktank.Pumpen karar huset ensam till - 10 tomte::HejJag funderar mycket på detta med acc.tank / volymförstorare.Vi har en varmvattenberedare, som jag tänkte använda som acc.Avensis har en avancerad lösning med acctank, men jag tror inte jag kan hantera en så sofistikerad lösning.Acctanken kan ju teoretiskt placeras på flera sätt.Före ECCOEL (någon sa här på forumet att den skulle vara före). Efter ECOEL, som en första radiator.På returen från radiatorsystemet, Sen vet jag inte hur accen skall matas - i toppen eller botten.Finns det någon bästa lösning månntro?/sw
använd beredarn som spetsberedare och ställ ner temp ordentligt på elpatronerna så är det ingen risk att elp. går i onödan och du har nästan obegränsat med varmv. Den lilla spetsningen drar inte mycket om du har en välisolerad beredare
Varför går fläkten enbart på högvarv då den går. vilket är sällan? Tacksam för svar.......