0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej fortsätter lite sen går det ju att stänga in pumpen...säg att du kör pumpen mitt i huset å håller ett eller 2 rum 16 grader om du då i andra rumen bara gläntar lite på dörren kommer dom att va nån grad kallare pg att luften inte har fritt flöde inresultatet blir desamma utom i 16 graders rummet,men det kvittar för då kan du få en avfrostning som funkar bättre,dom har hafft vissa problem att 10 graders läget inte orkar frosta riktigt 100%
Det gör jag inte. Men jag slipper gynna Fortum i onödan Dessutom så kanske jag flyttar jag den till garaget om jag nån gång skaffar vattenburen värme och då är ju 10 graders funktionen bra..
Har idag beställt en IVT 12GR-N, kanske inte det billigaste men vad jag har förstått ska det vara en bra maskin.Är mest 10 gradersfunktionen som lockar, men även att jag får den uppmonterat snabbt!Får ge 20.000 monterat och klart.Tänkte montera utedelen på farstukvisten, dels för att den skall sitta skyddat, dels för att slippa se den.Förstår att det inte är så lyckat med allt vatten från avfrostningen som kommer att rinna ut över brädgolvet så min första tanke var att bocka till en plåt för att leda bort vattnet. Eller kommer det att bygga på orimligt mycket is på denna plåt?Läste en annan tråd där det stod att någon hade en en tratt med slang och självreglerande värmekabel eller nått liknande för att leda bort vattnet. Kan någon utveckla hur detta skulle gå till?
Kommer här.http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=16986.msg172389;topicseen#newKan utveckla mer om du vill.En nyfiken fråga - hur skall du kunna spara 7-8.000SEK på att bara köra pumpen på 10 ºC ?
Citat från: rocking_ghost skrivet 26 november 2007, 14:48:51Har idag beställt en IVT 12GR-N, kanske inte det billigaste men vad jag har förstått ska det vara en bra maskin.Är mest 10 gradersfunktionen som lockar, men även att jag får den uppmonterat snabbt!Får ge 20.000 monterat och klart.Tänkte montera utedelen på farstukvisten, dels för att den skall sitta skyddat, dels för att slippa se den.Förstår att det inte är så lyckat med allt vatten från avfrostningen som kommer att rinna ut över brädgolvet så min första tanke var att bocka till en plåt för att leda bort vattnet. Eller kommer det att bygga på orimligt mycket is på denna plåt?Läste en annan tråd där det stod att någon hade en en tratt med slang och självreglerande värmekabel eller nått liknande för att leda bort vattnet. Kan någon utveckla hur detta skulle gå till? Tänker du montera utedelen i farstukvisten eller utanpå farstukvisten?Är farstukvisten en sån där gammal fin inglasad? Tänk på att utedelen måstefå gott om "ny" luft. Sitter den instängd så kommer detta utrymme bli utkyltoch inget mer värme finns att tillgå./Klasse
Läste en annan tråd där det stod att någon hade en en tratt med slang och självreglerande värmekabel eller nått liknande för att leda bort vattnet. Kan någon utveckla hur detta skulle gå till?