0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alvorlig talt Panasonic E9 , synes du virkelig testen gir noe positivt inntrykk og troverdighet i forhold til markedsføringen for denne pumpa ?Raptus
Med risk för att bli halsuggen, men är det inte så att om man ser på besparingen så är det marginella och obetydliga skillnader mellan de pumpar som anser sig ligga i toppen, inkl. HE9. För egen del så kan jag inte säga att besparingen vid -15 är så himla viktig då det väldigt sällan är denna temp där jag bor, fast det är klart i Norrland gör det en större skillnad.Rent generellt tycker jag ändå att det i praktiken är rätt så "lika pumpar" som ligger i topp.
Men med facit i hand så är ju HE9 en dyr pump den borde ner i pris mot FD 25VAH i alla fall. I och för sig har ju FD 25VAH inte Scroll så den bör ju prissättas lägre.Blandat intryck av HE måste jag säga. Blev jäkligt sugen på ett test av HE12:an nu men det kan man se sig i stjärnorna efter...misstänker jag.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 14 november 2007, 20:10:50Men med facit i hand så är ju HE9 en dyr pump den borde ner i pris mot FD 25VAH i alla fall. I och för sig har ju FD 25VAH inte Scroll så den bör ju prissättas lägre.Blandat intryck av HE måste jag säga. Blev jäkligt sugen på ett test av HE12:an nu men det kan man se sig i stjärnorna efter...misstänker jag.är en scroll så mycket dyrare att tillverka att det skulle rättfärdiga ett högre pris på en sån ? ?