0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har också fått för mig att den skall avfrosta innan den stannar, oavsett om det behövs eller ej.Men det kanske måste vara ett visst antal minusgrader innan den gör det?
Du får helt enkelt sätta ut en solstol och tända grillen. Det jag vet efter samtal med Björn är att det går fort. Hur fort kan jag inte svara på nu men jag kan fråga honom någon gång.
Idag hade jag tur, råkade gå ner i källaren precis när det började avfrosta i slutfasen Thumbsup Nå vad tror Ni tiden blev för själva avfrostningen? Den tid det står i displayen att avfrosningen går alltså. Jag missade lite i början precis när den slog igen, så jag kan bara ange tiden avfrostningen kördes, pysslet med stopp, utsläpp av högtryck å vad nu den gör, saknar jag exakt tid på... Men den kanske inte ska räknas in i tiden för avfrostning? Nåja.., tiden för avfrostning, D1 i displayfönstret, blev iaf nästan exakt 4 1/2 min vid ca +-0 grader, med dragning mot plusgrader... Så det stämde med vad jag sa, att jag tyckte det gick fort mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 09 november 2007, 10:57:38Idag hade jag tur, råkade gå ner i källaren precis när det började avfrosta i slutfasen Thumbsup Nå vad tror Ni tiden blev för själva avfrostningen? Den tid det står i displayen att avfrosningen går alltså. Jag missade lite i början precis när den slog igen, så jag kan bara ange tiden avfrostningen kördes, pysslet med stopp, utsläpp av högtryck å vad nu den gör, saknar jag exakt tid på... Men den kanske inte ska räknas in i tiden för avfrostning? Nåja.., tiden för avfrostning, D1 i displayfönstret, blev iaf nästan exakt 4 1/2 min vid ca +-0 grader, med dragning mot plusgrader... Så det stämde med vad jag sa, att jag tyckte det gick fort mvh humlan.Har för mig att Björn sagt något om 10 minuter totalt. Jag har det någonstans i bakhuvudet (eller i vänstra foten).