0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Det är fast tid 60 min som default mellan avfrostningar. På de tidiga CE50 mätte man trycket över förångaren och lät det styra när den skulle avfrosta. Vid deltaP över ett visst tryck startade avfrostningen. Det har man gått ifrån av någon anledning. Temperaturen har aldrig styrt när avfrostningen börjar, utan endast när den avslutas.
Det är alltså om man kollar på exvis ett dygn. som man skall dividera:(drifttid dag 2 - drifttid dag 1) / (totaltid dag 2 - totaltid dag 1) = ??
det blev en lång och intressant tråd det här, men kära vänner, kan ni inte bjuda på lite siffror, så man får en känsla för vilken nivå ni ligger på? Citat från: douglas72 skrivet 11 november 2007, 09:39:35Det är alltså om man kollar på exvis ett dygn. som man skall dividera:(drifttid dag 2 - drifttid dag 1) / (totaltid dag 2 - totaltid dag 1) = ??Klart jag delar med mig av siffror. Här kommer två års historik!OK, klart jag delar med mig av siffror. Här kommer ett diagram med intermitensen för min CE50.
Det är alltså om man kollar på exvis ett dygn. som man skall dividera:(drifttid dag 2 - drifttid dag 1) / (totaltid dag 2 - totaltid dag 1) = ??Klart jag delar med mig av siffror. Här kommer två års historik!OK, klart jag delar med mig av siffror. Här kommer ett diagram med intermitensen för min CE50.