0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Kärnreaktorerna. 120 rör till att börja med.
Lit mer bilder i pumpen.
Lite mer bilder i pumpen. Fläkten ska jag ballansera upp med tanke på axellängden och storleken på motorn.
Citat från: Anders S skrivet 08 november 2007, 16:05:48Lite mer bilder i pumpen. Fläkten ska jag ballansera upp med tanke på axellängden och storleken på motorn. Hur balanserar du fläkten?Jag har ett par bekanta som har problem med vibrerande fläktar i sina värmepumpars utedel, trots att de fått dem utbytta på garantin.
Nja, byte av reparatör tror jag inte på, tror faktiskt att det är själva konstruktionen på värmepumpen eller genomgående dåliga fläktar på just den modellen som orsakar vibrationerna.Men det skulle vara intressant att veta hur en balansering skulle kunna gå till, kanske kan jag sälja ett gör-det-själv-kit för de som vill balansera upp sina fläktar, i webshopen alltså.
Till Anders:Alltså, jag ger mig den på att det finns tusentals kunder som klagat på vibrationer och fått höra att "det är normalt för den pumptypen och inget som går göra något åt"Om jag kunde ta fram ett kit för balansering skulle jag kunna hjälpa dem till en lugn och stillsam tillvaro i värmen från sin älskling. (värmepumpen)
Hörru Anders.. När Du balanserat upp fläkten, så skickar Du hela paktet till mig (motor+fläkt) så skickar jag ner min till dig Thumbsup Inte för att jag kan märka nån obalans på min fläkt när den går, men kan ju va kul å se om det blir nån skillnad iaf Jag kan ju skicka med 1 liter solvärmt vatten, så Du får känna hur hett det blir hos mig..mvh humlan.