0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker synd om de kunder som eventuellt kommer att köpa Altherman. Det är den från sydeuropa dvs allt är 1-fas, precis även el-tillskottet.Första känslan är att de inte kan värmepumpar.//Rickard
Kul att du kommer in i debatten. Då kan du beskriva ditt företag lite:Enskild firma, HB, AB?Funnits sen när?Om AB, omsättningAntal anställda (tillsvidare)OrganisationsnummerDet är inte fel att ha fel på hemsidorna, det är det många som har. Arla brukar stava fel på mjölkpaketen lite emellanåt. Ska jag köpa av dig så vill jag nog veta lite mer.editerat:Inte för att vara obstinat, men på hemsidan har du inte ändrat...mvh/T
Tigershark: Är det något du undrar över är du välkommen att skicka ett mail eller PM. Vi svara gärna på dina frågor även om vi inte får skriva ut svaren här i forumet.
author=Polarpumpen.se link=topic=16723.msg165706#msg165706 date=1193684034]Hej! Hoppas forumsreglerna tillåter att man får svara på påhåpp! Jag hoppas att alla förstår att när företagare uttalar sig om andra företagare skall man ta kommentarerna med en nypa salt. OCH ändå större nypa salt när de kommenterar andras produkter. Vi på Polarpumpen är ytterst seriösa och tar god service på största allvar vilket jag hoppas och tror att övriga företag i branchen också gör. Det är helt riktigt att de Daikin Luft-Vatten vi har på hemsidan är 1-fas eftersom man inte behöver 3-fas. Vill man ha tillvalet 6kw på hydroboxen är det dock 3-fas. Utedelen och vv-beredaren är annars samma som de Daikin Sverige säljer. Som tur är är det fritt för var och en att jämföra priser och göra egna produktbedömningar. Mvh MartinCitera author=Rickard VPCenter link=topic=16723.msg165572#msg165572 date=1193640414]Tycker synd om de kunder som eventuellt kommer att köpa Altherman. Det är den från sydeuropa dvs allt är 1-fas, precis även el-tillskottet.Första känslan är att de inte kan värmepumpar.//RickardDu skrev att du har samma VVB som Daikin Sverige är din 2-fas?/Rickard
author=Rickard VPCenter link=topic=16723.msg165572#msg165572 date=1193640414]Tycker synd om de kunder som eventuellt kommer att köpa Altherman. Det är den från sydeuropa dvs allt är 1-fas, precis även el-tillskottet.Första känslan är att de inte kan värmepumpar.//Rickard
HejUrsäkta men vad är 2-fas, jag känner bara till enfas 400V som kopplas till två av faserna i ett 3-fas system och sen kan det vara två enfas 220V som kan kopplas på varsin fas i ett 3-fas system.Ingen av dessa skulle jag kalla 2-fas.MVHMesser