0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ursäkta Richard, jag lägger nämligen ut en länk nedan på ett annat "värmepumpsskydd", som härmar den modell vi diskuterat här, denna är inte är testad av SP. (jag vill INTE göra reklam för denna högst tvivelaktiga konstruktion - men påvisa att fenomenet börjar sprida sig...)Ordet bluff kanske är starkt, men ta en titt på bilderna, räkna på hur luften går och fundera sen på hur seriöst detta skydd är, kommentarer är välkommna.Länk ala humbug: http://www.varmepumpskydd.se/Art DecoEdit: På frågor & svar påstår man t.om att denna modell är bättre en den dubbelt så dyra.... Klippt från deras hemsida: 9. Jag har sett ett värmepumpskydd med snedställda brädor på fronten och ena gaveln. Vilka är skillnaderna och vilket av dem är bättre?Båda skydden ger dig mer värme i huset, eftersom båda skydden bland annat minskar energiförbrukningen vid värmepumpens avfrostning. Båda skydden är i stort sett lika bra, men vi anser att vårt material i skydden är mindre ömtåligt och därför förmodligen har längre livslängd.Den stora skillnaden är PRISET. Vårt värmepumpskydd kostar hälften mot de skydd du tänker på. Genom en smartare konstruktion och stora serier har vi lyckats pressa priset till endast 985 kr inklusive moms
Ett välkänt problem med värmepumpar är att när det kommit snö eller bildats is på ytterdelen så använder pumpen en hel del värme för att tina bort den. Värme som istället skulle ha sänts in i huset, om den haft en skyddande huv omkring sig. Detta slipper du med vårt värmepumpskydd!
Ja ja !en sak kan vi i allafall konstatera med den här tråden, ingen här vet ett jota om aerodynamik.luftflödet är yillräckligt.och vad beträffar skydd för VP är det inte det inte det den är till för, Den lilla (väderstationen) är rent estetisk.vissa grannar vill inte se en grå låda med propeller i, då är det bra att kunna gömma den.Ex måla den i fasadens kulör för att på så sätt kamoflera den, för allas trevnad.tack å hejklart slut å ut från mej