0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker du ska ringa Kinnan och be dom trycka på. Visserligen har det varithögtryck, förra hösten/vintern, på utbyten av H-16 maskiner men nu är det'andra vågen' och jag har för mig att Kinnan skickar ut en senare modell av E9:an,GKE-3 tror jag den heter.När jag felanmäler ringer jag Kinnan, lämnar serienummer på befintlig utedel och får,som så många gånger förr, höra att det tar ungefär två veckor innan jag får hemden nya maskinen, jag meddelar kunden och oftast har kunden fått ny utedel eftersenast 3 veckor från havererandet.Tycker du borde stå på dig, köra hårt mot din 'seriösa leverantör' det skall nämligeninte fungera så att han kan sega ut på det hur länge som helst.BjörnK
Citat från: BjörnK skrivet 15 oktober 2007, 18:47:13Tycker du ska ringa Kinnan och be dom trycka på. Visserligen har det varithögtryck, förra hösten/vintern, på utbyten av H-16 maskiner men nu är det'andra vågen' och jag har för mig att Kinnan skickar ut en senare modell av E9:an,GKE-3 tror jag den heter.När jag felanmäler ringer jag Kinnan, lämnar serienummer på befintlig utedel och får,som så många gånger förr, höra att det tar ungefär två veckor innan jag får hemden nya maskinen, jag meddelar kunden och oftast har kunden fått ny utedel eftersenast 3 veckor från havererandet.Tycker du borde stå på dig, köra hårt mot din 'seriösa leverantör' det skall nämligeninte fungera så att han kan sega ut på det hur länge som helst.BjörnKGjorde som du sade och skrev ett mail till Kinnan's försäljningschef Anders Ax i går kväll. Fick ett snabbt, tydligt och vänligt svar nu på morgonen.Dom var beredda att omgående ta fullt ansvar, hade utedelar på lager för omedelbar leverans, men... serienumret jag uppgav tillhörde inte Kinnan.Jag har tydligen blivit pålurad en grå-importerad pump. Och det av ett "seriöst" företag vars annonser ofta finns på denna sida, och annonserat i flera år!!Som tydligen inte kan/vill göra rätt för sina garantier längre.
Tack Mange.Pumpen leverades monterad och klar 2006-06. Vad är förutsättningarna/kriterierna för omleverans? Är det några regler/prejudikat som SVEP har?Jag antar att om jag istället hade köpt pumpen över disk hos exv Bauhaus, (vilket jag tyvärr inte gjorde) så hade det varit ett fall för ARN?