0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Haha...Alla som säljer pumpar "över disk" har långa listor på rekommenderade installatörer. Men detberor naturligtvis litet på var du bor. Men är samhället litet, så kollar man ju naturligtvis med grannarna hur dom gjorde.
Jag har ingen erfarenhet av om Ventilationsutveckling är oseriösa eller ej.Är dom generalagenter, så har dom en annan syn på världen än dom specialist-leverantörer jag avsåg. Som generalagent vill man ju få sina återförsäljare att sälja så många pumpar som möjligt. Man vill stödja återförsäljarna vid leverans och reklamation, och vill absolut inte få varumärket nedsmutsat.Mina kontakter med generalagenter (Kinnan, Citcop/LMG och Panasonic EU) har varit mycket positiva. Snabba, tydliga och vänliga svar omgående. Vilket man inte kan säga om min specialist-återförsäljare.
Citat från: larryd skrivet 17 oktober 2007, 13:41:25Jag har ingen erfarenhet av om Ventilationsutveckling är oseriösa eller ej.Är dom generalagenter, så har dom en annan syn på världen än dom specialist-leverantörer jag avsåg. Som generalagent vill man ju få sina återförsäljare att sälja så många pumpar som möjligt. Man vill stödja återförsäljarna vid leverans och reklamation, och vill absolut inte få varumärket nedsmutsat.Mina kontakter med generalagenter (Kinnan, Citcop/LMG och Panasonic EU) har varit mycket positiva. Snabba, tydliga och vänliga svar omgående. Vilket man inte kan säga om min specialist-återförsäljare.Kolla upp om din "specialist-återförsäljare" är certifierade kyltekniker och har ackreditering?Om jag skulle strunta i mina gammla kunder skulle jag inte ha några nya heller.//Rickard
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 29 oktober 2007, 08:07:50Citat från: larryd skrivet 17 oktober 2007, 13:41:25Jag har ingen erfarenhet av om Ventilationsutveckling är oseriösa eller ej.Är dom generalagenter, så har dom en annan syn på världen än dom specialist-leverantörer jag avsåg. Som generalagent vill man ju få sina återförsäljare att sälja så många pumpar som möjligt. Man vill stödja återförsäljarna vid leverans och reklamation, och vill absolut inte få varumärket nedsmutsat.Mina kontakter med generalagenter (Kinnan, Citcop/LMG och Panasonic EU) har varit mycket positiva. Snabba, tydliga och vänliga svar omgående. Vilket man inte kan säga om min specialist-återförsäljare.Kolla upp om din "specialist-återförsäljare" är certifierade kyltekniker och har ackreditering?Om jag skulle strunta i mina gammla kunder skulle jag inte ha några nya heller.//RickardO du är själv ackrediterad??
Ditt företag eller dom du anlitar för installation??