0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ps....äntligen lite heta känslor I detta forum som nästan varit lite sommartrött.....hehe
innerdelarna är lika i alla sanyo modifieringen sitter i ytterdelen...............annars är det väl ganska lätt att isolera yttergivaren vid riktigt kallt väder....
Mycket bra Raffen! Ge dom vad dom tål.Att montera pumpen "svart" och sen komma här och ställa obegåvade frågor om hur man mixtrar och manipulerar. Dylika tilltag måste man se ytterst allvarligt på. Uteslutning är förmodligen det enda raka för sådana hyss. Tur att Du finns här och håller reda på alla inlägg och kommentarer i de olika trådarna. Hur skulle det annars se ut?Dina kloka och kompetenta små inlägg och kommentarer är ju verkligen berikande för detta forum.En vacker dag blir du moderator!
Det är tråkigt när trådar förstörs av 'rappakalja', skitsnack och pajkastning.Lite humor och skoj är det inget fel på - men tjafs finns det tillräckligt medöverallt annars...När jag läser Raffen's inlägg så förstår jag vad han menar och har respekt för hansåsikt, om jag är orutinerad och okunnig borde jag få veta att manipulering inte är bra,vare sig för funktion, garanti eller vad det nu må vara.Sen - om jag nu är kunnig och vet vad jag håller på med så är det väl bara att respekteraRaffens inlägg, som ren info och hans åsikt, som det är och fortsätta tråden på normalt sätt.Personligen anser jag det vara tragisk för kompressorns välmående att stänga av denvis -20 för sen att starta den igen vid -16 om inte kompressorn är försedd med vevhusvärme.Jag känner tyvärr inte Sanyo tillräckligt bra och kan därför inte säga om den har värmare eller ej.Heller kan jag inte säga hur man kopplar bort -20 spärren men jag gissar att det är mjukvaru-relaterad så att man antigen får manipulera givaren som känner av utetemp eller leva med -20 spärren.Att få tillgång till eller på annat sätt komma åt att ändra mjukvaran ser jag på som omöjligt.BjörnK
avfrostgivaren sitter i maskinen, i en ytterdel till sanyo finns det tre givare.......
Citat från: Gano skrivet 13 oktober 2007, 16:02:32Tycker inte man kan börja jämföra COP från Kinnans test i glasslagret med tester som utförts av SP.Jag ser dessutom att man medvetet har styrt ner effekten på HE-modellerna för att rigga upp COP-värdet i glasslager-testet. Man har tagit ut ca 1,8 kW (ca 50 % effekt). Men detta är att manipulera sanningen, i ett vanligt hus trycker invertern på för fullt vilket gör att COP blir avsevärt lägre.MVH/GanoJaså, och varför inte det Gano, eller kan du hänvisa till någon annan instans som har testat dessa pumpar mellan ca 18-22 minusgrader, om inte så får vi väl som jag ser det vackert tro på antingen testen eller alt på vad snillen spekulerar om. Försvarar iof inte direkt deras test i glasslagret, men om de nu skulle ha försökt styra (manipulera efter eget intresse) denna test helt som man skulle kunna misstänka, varför går man då isf öppet och ärligt ut med ett så relativt sett dåligt resultat för HE9-SPE som man gjorde, det måste man väl ändå betrakta som att det höjer trovärdigheten en hel del för dessa tester.Mvh Raffen.
Tycker inte man kan börja jämföra COP från Kinnans test i glasslagret med tester som utförts av SP.Jag ser dessutom att man medvetet har styrt ner effekten på HE-modellerna för att rigga upp COP-värdet i glasslager-testet. Man har tagit ut ca 1,8 kW (ca 50 % effekt). Men detta är att manipulera sanningen, i ett vanligt hus trycker invertern på för fullt vilket gör att COP blir avsevärt lägre.MVH/Gano
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 14 oktober 2007, 15:27:19avfrostgivaren sitter i maskinen, i en ytterdel till sanyo finns det tre givare.......Ok, så det betyder att det är en separat tempgivare för -20C spärren, eller ? I så fall kan man göra som du säger isolera den en aning..