0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Hansson! Jag tror att du skulle nog ha tagit 100% AMF Pensions Räntefond - Likviditet, för det gjorde jag nämligen.Mvh Raffen.
Jag hänger kvar ett tag till med hög insats. Jag kan ta en 20% nedgång utan att gråta blod(tror jag).Det här är ju roligare än hockey, när börjar yran i asien? är det 0400 som fredagsbörsen drar igång igen? Jobbar natt nu så det passar bra att bevaka direkt .
Citat från: Raffen skrivet 12 oktober 2007, 10:24:23Hej Hansson! Jag tror att du skulle nog ha tagit 100% AMF Pensions Räntefond - Likviditet, för det gjorde jag nämligen.Mvh Raffen. Har den gått bra i år?
Citat från: Larsa skrivet 11 oktober 2007, 23:01:49Jag hänger kvar ett tag till med hög insats. Jag kan ta en 20% nedgång utan att gråta blod(tror jag).Det här är ju roligare än hockey, när börjar yran i asien? är det 0400 som fredagsbörsen drar igång igen? Jobbar natt nu så det passar bra att bevaka direkt .Japp 0400 i Kina, blev 1% ner idag. Men snart har den amerikanska miljardären (kommer inte ihåg namnet just nu) sålt av sina kinesiska oljeaktier, 6:e försäljningen i rad nu. Det kommer garanterat att minska "följa John effekten" på Hong Kong börsen, eftersom många sett han som nåt slags orakel.Tvärvändningen på USA börsen igår, var tydligen inget annat än sedvanlig vinsthemtagning, å då mest inom tekniksektorn... Det kan iofs tyda på kommande dåliga kvartalsrapporter, å kvartalsrapporter kommer det i massor i dag fredag 12 okt 2007. Så häng med på vad som händer i em/kväll, för det kommer garanterat att styra vad som händer på USA börsen. Det bör vara "dåliga" rapporter, så det måste redan vara intecknat, å kommer det då resultat, som visar det minsta bättre än väntat, så lär börsen dra iväg ordentligt uppåt. Så det kommer att bli en riktigt intressant dag/kväll, med mycket roligt att följa mvh humlan.
Hur lång tid tar ett fondbyte?Fondbyten som görs före 18.00 måndag-torsdag eller söndag, genomförs normalt två dagar senare. Läggs ordern före 18.00 på söndag så handlas fonderna alltså till stängningskurs på tisdag. Undantaget är fonder med fördröjd kurssättning som vanligtvis handlas en dag senare.
Tror inte på nåt långvarigt större ras än, så ett köp i storleksordningen av nergången är troligen det som kommer att ge mest. Men fegar Du ur , så lägg dig i nån räntefond Själv tänker jag inte göra nåt alls, då jag inte hittar nåt som skulle kunna ställa till det på längre sikt... Möjligen nåt mindre köp då, men troligen gör jag inte ett dugg. Lite kommer det att bero på vad som händer i USA i em/kväll, så i vilket fall som helst, är Du för sent ute att sälja. Blir det katastrofala siffror, så kommer det klockrent att rasa över hela klotet, men Kina, Indien å Ryssland lär hämta sig snabbare än många andra länder, tror jag, så jag bryr mig ändå inte just nu. Min horisont ligger fortfarande 5 år framåt, så än finns gott om tid att planera för hur investeringarna ska se ut mot slutet av den 5-års perioden...mvh humlan.
Hej Humlan! Nej jag tror egentligen heller inte på några fler räntesänkningar på ett tag i USA, om inte FED blir förskräckta igen när nästa rond kommer ang fastighetsbubblan och kreditinstitutens fortsatta bekymmer, för det är ett som är säkert att det finns betydligt fler lik i garderoben när det gäller detta.Mvh Raffen.
Hej Larsa! Tänker inte ha någon synpunkt på hur du skall göra med dina fonder, men om du är orolig eller ändå tänker byta till något riktigt säkert så är det räntefond som gäller, det är det allra säkraste vid börsnedgångar, och för hela fridens dar, glöm inte isf att det skall vara en s.k kort räntefond, så att du inte placerar i en lång räntefond för då kan man tappa en hel del pengar ganska snabbt om du vill sälja av fonden för att byta till aktier igen.Mvh Raffen.