0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Hej på er i helgaftonens kvällNu är min pump i drift . Den värmer och går viskande tyst./Börje javascript:void(0);javascript:void(0);
1. Daniel har du kommit på något sätt att bara köra fläkten i innedelen på Appliance? ( Jag har nämligen en kakelugn i samma rum som VP'n och skulle vilja ha lite rotation på den värme som kakelugnen genererar, vid de tillfällena som jag eldar)
För att kunna dra rören så tog jag upp ett 20x10 cm stort hål i väggen och drog ut rören bakåt och cirka 10 cm uppåt från nederdelen. Kommer den här nivåskillnaden på cirka +10 cm att medföra problem för dräneringen, eller räcker det fall som senare blir på 2m? vägrar att befatta sig med andra pumpar än sina egna.
Citat från: htguy skrivet 26 december 2007, 09:22:36För att kunna dra rören så tog jag upp ett 20x10 cm stort hål i väggen och drog ut rören bakåt och cirka 10 cm uppåt från nederdelen. Kommer den här nivåskillnaden på cirka +10 cm att medföra problem för dräneringen, eller räcker det fall som senare blir på 2m? vägrar att befatta sig med andra pumpar än sina egna.HejDu får förmodligen problem med detta. Jag vet inte exakt i vilken höjd droppplåten ligger, men den bör ju ligga någonstans från mitten och neråt. Vattnet kommer ju då att rinna över droppplåten, igenom fäkten och ut i rummet. Du måste ha ett fall utför från avrinningen. Jag tror att avfrostning i inomhusdelen endast sker när du kör på kyla? När du kör på värme är det utedelan som avfrostas.Om du inte kan få fall ut genom väggen får du väl släppa ner droppslangen inomhus och ha ett snyggt kärl under inomhusdelen som samlar upp det eventuella vattnet som kommer där.God fortsättning på helgen/Börje
HejDu får förmodligen problem med detta. Jag vet inte exakt i vilken höjd droppplåten ligger, men den bör ju ligga någonstans från mitten och neråt. Vattnet kommer ju då att rinna över droppplåten, igenom fäkten och ut i rummet. Du måste ha ett fall utför från avrinningen. Jag tror att avfrostning i inomhusdelen endast sker när du kör på kyla? När du kör på värme är det utedelan som avfrostas.Om du inte kan få fall ut genom väggen får du väl släppa ner droppslangen inomhus och ha ett snyggt kärl under inomhusdelen som samlar upp det eventuella vattnet som kommer där.God fortsättning på helgen/Börje
Citat från: utanpump/ nu med pump skrivet 26 december 2007, 10:54:14HejDu får förmodligen problem med detta. Jag vet inte exakt i vilken höjd droppplåten ligger, men den bör ju ligga någonstans från mitten och neråt. Vattnet kommer ju då att rinna över droppplåten, igenom fäkten och ut i rummet. Du måste ha ett fall utför från avrinningen. Jag tror att avfrostning i inomhusdelen endast sker när du kör på kyla? När du kör på värme är det utedelan som avfrostas.Om du inte kan få fall ut genom väggen får du väl släppa ner droppslangen inomhus och ha ett snyggt kärl under inomhusdelen som samlar upp det eventuella vattnet som kommer där.God fortsättning på helgen/BörjeTack, då tar jag upp ett hål ner till min krypgrund och släpper ut kondensvattnet där. Då behöver jag "bara" oroa mig för att jag har veckat rören och om det hela håller tätt. Min momentnyckel tar bara hylsor så jag har handdragit dem på "känn", vilket inte är optimalt.