0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är det för dimensioner på kopplingarna till 11000A. Jag behöver införskaffa 7 m rör. Tänkte beställa¨på nätet med färdigkonade röranslutningar. Har inte pumpen i närheten.Mvh Per
b00k b00k b00kKolla kopplingarna efter några veckors vinter-drift.Är dom oljiga så läcker det lite, dra åt lite mera.annars är 410 mediat slut inom 1 år.Och du måste fylla på.Min pump nr:1 (av 3) började läka efter 2 veckor. b00k
DR L var läckte det för digTunna/tjocka röret - inne / ute?Jag funderade nämligen på om det är typiskt högtrycksdelen eller om det bara var en miss i momenten/koningen som skall kollas extra noga?Jag har dragit mina, men jag har fått lite svaga händer för tiden, så jag har bett en firma driftsätta min. (Se annan tråd) Vet nämligen inte om min kraft räcker ens till 18Nm. (Jag vet... så lågt kan inte ens min momentnyckel mäta... )GItter nämligen inte ta ned innedelen när den väl klickat i läge... Och gas i rummet, när man har braskamin är giftigt vid eldning.
Ja det gör ju inte så mycket att det pyser lite, R410A har ju "bara" GWP på 1890....
DrL När jag själv drog åt den stora i innedelen, så kändes denna mutter märklig. Inget mjukt inbromsande utan snurr-snurr-tvärstopp.Då beslutade jag mig anlita en montör med momentnyckel.Normalt när man drar en mutter så ökar momentet, men där saknade jag helt känslan för om den skulle ha mer eller hade gått i botten. (En med ok leder kanske kan känna det lättare)Konan och muttern såg helt ok ut, och den styrde i gängorna.
Hej på er!Kollade mina anslutningar idag, ser inget oljigt, så man får hoppas det är tätt. Jag har alla mina kopplingar utomhus, så om det skulle läcka så får jag inte gasen i rummet som tur är. Det såg dock helt och tätt ut.Jag får frost på min utedel och jag har -1 grader här, lite konstigt att du inte får någon frost på din Dr L.Mvh Daniel