0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Hej på er.Nu är vardagsrummet varmt och gott. Det var verkligen en tyst inne och utedel, nu återstår att och se hur den går när det blir minusgrader.Har dock en fråga Dr Liquid, hur ska kabeln till utedelen kopplas, det är ju en 5 ledare och det finns fem plintar där ute. Men det är inget jordtecken på den femte där ute. Jag satte de fyra första som jag har det på innedelen, jorden satte jag på plåten brevid där jordmarkeringen sitter. Plint 5 står det C på, ska någon kabel anslutas dit eller gjorde jag rätt?Den funkar bra i alla fall.Mvh DanielMvh Daniel
HejJag ställde frågan till Appliance och här är svaret:"Hej, Denna switch är förinställd från fabrik och ska inte röras. Den är endast till för så kallade anläggningar av multityp och inte denna som du köpt som är en singeltyp. Grunddesignen är den samma för elektroniken på bägge typer. Med vänliga hälsningar / Best regards Jim AnderssonAfter Sales Manager" /Börje
Jag gjorde mitt fundament till utedelen av två markplattor som jag sedan ställde två lecablock på vardera sida på. På detta viset kan man inte få några vibrationer, och billigt blir det.Nu är vibrationer inget problem på denna maskin, den går mycket tyst och lugnt.Jag lät rören vara 5 m fast jag bara hade behövt en meter, låt dem hänga i en ring bakom maskinen.Kan du Jocke utläsa var jordkabeln skall sitta på utedelen, ska den sitta på C plinten, eller på plåten brevid med jordmärket???Är lite orolig om jag kopplat fel, även om den går bra.Mvh Daniel
Det är inga problem, rekommenderas av Silvan, samt av en annan installatör som installerade min Aermec. Huvudsaken är väl att det inte blir ett veck på röret när du böjer dem. Annars brukar man ju böja dem så att de löper fint längs väggen och in i husen.Någon som vet hur varma rören blir? Jag la elkabeln innanför isoleringen tillsammans med rören, det är väl inga problem?Mvh Daniel
Någon som luskat ut om jordkabeln ska sitta på C eller plåten.Mvh Daniel
Citat från: DF skrivet 23 november 2007, 13:32:43Någon som luskat ut om jordkabeln ska sitta på C eller plåten.Mvh DanielJag har ställt frågan men inget svar ännuJag återkommer så snart jag har svar./Börje