0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: utanpump/ nu med pump skrivet 23 november 2007, 14:00:32Citat från: DF skrivet 23 november 2007, 13:32:43Någon som luskat ut om jordkabeln ska sitta på C eller plåten.Mvh DanielJag har ställt frågan men inget svar ännuJag återkommer så snart jag har svar./BörjeFrågan : Hej Jim Jag har en fråga Jim, hur ska kabeln till utedelen kopplas, det är ju en 5 ledare och det finns fem plintar där ute. Men det är inget jordtecken på den femte där ute. Jag satte de fyra första som jag har det på innedelen, jorden satte jag på plåten brevid där jordmarkeringen sitter. Plint 5 står det C på, ska någon kabel anslutas dit eller gjorde jag rätt? Svar: Hej, Du har gjort helt rätt. Och du måste ansluta 2-ledaren också som följde med annars Fungerar inte värmaren i utedelen. Med vänliga hälsningar / Best regards Jim AnderssonAfter Sales Manager
Citat från: DF skrivet 23 november 2007, 13:32:43Någon som luskat ut om jordkabeln ska sitta på C eller plåten.Mvh DanielJag har ställt frågan men inget svar ännuJag återkommer så snart jag har svar./Börje
Någon som luskat ut om jordkabeln ska sitta på C eller plåten.Mvh Daniel
Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!
*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //Krister
Citat från: Dr: Liquid skrivet 18 november 2007, 22:38:53Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!Jasså , det blev installation i bostadshuset trots allt... Gött mos om de betalar sig på 6 månader. Men hur har du räknat,för att få en pay-off på 6 månader för dessa 10000kr?mvhKlasse
C brukar stå för COMMON !dvs, gemensam mätreferens eller nolla !men kolla för säkerhets skull elschema först !mvh.ACE
Hej, jag kör den på Heat och på fläkt 2 just nu, när det blir kallare kommer jag köra på fläkt 3. Min maskin sitter 25 cm över golvnivå så jag kör svingen rakt fram så det blåser längs golvet bort mot ett fönsterparti i rummet.Nu är det 0 grader här i småland kunde bli en 5 minus grader i natt, vi får se hur det går när kylan kommer.Mvh Daniel
Hej Dr.Liquidden manualen du har skulle behövas scannas och delas ut, den verkar vara det närmaste install.manual som finns/Börje
Hej, Ni som redan monterat innerdelar, hur har ni dragit ut rören på era innerdelar? - Till vänster, rakat bak eller är det någon som har frestat med höger utgång?Jag får dåliga alternativ till placeringar om jag skall gå på enbart vänster./Börje