0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Dr: Liquid skrivet 18 november 2007, 22:38:53Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort jävla EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!Sen så kan du ju för fan inte jämföra ett el-element och en luftvärmepump..... pumpen har en kraftig fläkt om du inte redan märkt det.//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort jävla EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!
*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:47:42Citat från: Dr: Liquid skrivet 18 november 2007, 22:38:53Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!Sen så kan du ju för fan inte jämföra ett el-element och en luftvärmepump..... pumpen har en kraftig fläkt om du inte redan märkt det.//KristerKan man visst jämföra det med. Tänker köra fläktarna på så låg fart det bara går, är inte intresserad av en mega hårfön som står och blåser så man får spader. Även varm luft är irrirterande när den sätts i för stor/snabb rörelse.
Citat från: Dr: Liquid skrivet 18 november 2007, 22:38:53Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!Sen så kan du ju för fan inte jämföra ett el-element och en luftvärmepump..... pumpen har en kraftig fläkt om du inte redan märkt det.//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!
Citat från: Dr: Liquid skrivet 18 november 2007, 23:00:59Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:47:42Citat från: Dr: Liquid skrivet 18 november 2007, 22:38:53Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort jävla EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!Sen så kan du ju för fan inte jämföra ett el-element och en luftvärmepump..... pumpen har en kraftig fläkt om du inte redan märkt det.//KristerKan man visst jämföra det med. Tänker köra fläktarna på så låg fart det bara går, är inte intresserad av en mega hårfön som står och blåser så man får spader. Även varm luft är irrirterande när den sätts i för stor/snabb rörelse.Men om du ändå inte ska ha pumparna i ett bostadshus så kan du ju lika gärna köra fläktarna på max för att få så bra ekonomi som möjligt...... På tal om irritationer..... så vänta bara till dina 3st kinespumpar håller på och startar och stannar så kommer du att tycka att fläktljudet är det minsta problemet fastän de går på max..... sorry glömde ju att du inte skulle ha dem i ett bostadshus //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:47:42Citat från: Dr: Liquid skrivet 18 november 2007, 22:38:53Citat från: Northkingen skrivet 18 november 2007, 22:19:18*Gäsp* 3st on/off pumpar i ett bostadshus...... vettigt? nja...... //KristerHar aldrig sagt att dom ska sitta i ett bostadshus.Men tre små ger mycket jämn o fin värme. Som exempel skulle väl ingen sätta upp ETT stort jävla EL-ELEMENT i ett hus??? utan dom flesta väljer väl flera små! för komfortens skull.Btw Jag har en beräknad payoff på 6månader max. Det ni! Allt efter det är ren vinst!Sen så kan du ju för fan inte jämföra ett el-element och en luftvärmepump..... pumpen har en kraftig fläkt om du inte redan märkt det.//KristerKan man visst jämföra det med. Tänker köra fläktarna på så låg fart det bara går, är inte intresserad av en mega hårfön som står och blåser så man får spader. Även varm luft är irrirterande när den sätts i för stor/snabb rörelse.
Hej allihopa. Är ni säkra på att utedelen verkligen väsnas så mycket.Har själv en Mitsubishi on/off som är nio år gammal och den är betydligt tystare än min Aermec Inverter som är 3 år gammal. On/off pumpen hörs knappt alls, har de verkligen blivit så mycket högljudare, sitter säkert en kompressor från en känd tillverkare i den ändå. Mvh Daniel
hittat några bra kanaler dr l? Mvh daniel
Hej Dr Liquid.Var låg instruktionsboken/ manualen i ditt paket. Jag var och köpte en pump på Silvan idag men hittar inga instruktioner....Du har inte möjlighet att scanna din svenska del och maila den till mig?turbofever@hotmail.comMvh Daniel
tog ur allt men hittar inget, bara tre blad 2 röda och ett vitt blad. Jag som skulle montera imorgon men det får väl gå ändå. Du kan inte skicka?