0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: humlan57 skrivet 18 september 2007, 15:56:22Citat från: citactiva skrivet 18 september 2007, 15:39:11Citat från: leifa.k skrivet 18 september 2007, 14:54:01Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?Jag hade över 125 grader nere vid beredaren. En massa luft uppe i solfångarna, liiite vatten tog sig runt. Pumpen gick inte torr men näst intill. Därav de knepiga kurvorna. Efter topparna är allt i sin ordning igen Fyll på med Water Wetter mvh humlan.Jag skall Blir nog till helgen om jag hinner, glykol+Water Wetter. Water Wetter hade vi ett par burkar på jobbet så det är redan införskaffat.
Citat från: citactiva skrivet 18 september 2007, 15:39:11Citat från: leifa.k skrivet 18 september 2007, 14:54:01Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?Jag hade över 125 grader nere vid beredaren. En massa luft uppe i solfångarna, liiite vatten tog sig runt. Pumpen gick inte torr men näst intill. Därav de knepiga kurvorna. Efter topparna är allt i sin ordning igen Fyll på med Water Wetter mvh humlan.
Citat från: leifa.k skrivet 18 september 2007, 14:54:01Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?Jag hade över 125 grader nere vid beredaren. En massa luft uppe i solfångarna, liiite vatten tog sig runt. Pumpen gick inte torr men näst intill. Därav de knepiga kurvorna. Efter topparna är allt i sin ordning igen
Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?
Kul att se när det laddar i realtid.Har blivit beroende av din sida när jobbet tråkar till sig.Synd att det slutar ladda för dig snart när det går som tåget.Om man räknar med att du höjde medeltempen 3 grader/timme nu under eftermiddagen då kurvorna ligger jämt spridda kring medeltempen så får man väl 0,0012*300*3=1,08 kWh på 1 timme dvs en effekt av 1kW i ditt system underen viss del eftermiddagen. Tomten jag vill ha studs EDIT:Eller är det så att du nu cirkulerar mot innertanken så det egentligen är 400 liter som värmts upp? DÅ blir det ju ännu mer Thumbsup
Citat från: citactiva skrivet 18 september 2007, 16:34:21Citat från: humlan57 skrivet 18 september 2007, 15:56:22Citat från: citactiva skrivet 18 september 2007, 15:39:11Citat från: leifa.k skrivet 18 september 2007, 14:54:01Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?Jag hade över 125 grader nere vid beredaren. En massa luft uppe i solfångarna, liiite vatten tog sig runt. Pumpen gick inte torr men näst intill. Därav de knepiga kurvorna. Efter topparna är allt i sin ordning igen Fyll på med Water Wetter mvh humlan.Jag skall Blir nog till helgen om jag hinner, glykol+Water Wetter. Water Wetter hade vi ett par burkar på jobbet så det är redan införskaffat.Återkom när Du pytsat i Water Wetter, då det inte finns nån annan än jag som har skrivit om det. Vet inte själv vad jag ska tro, men luften försvann då ovanligt fort/lätt ur systemet, men om W-W var orsaken vet jag inte säkert. Kanske kan Du även liksom på känn eller nåt, märka om det gör nån annan skillnad..., Du har ju om inte annat loggningen i ryggen som stöd.mvh humlan.