0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dom blåare rören är de nyare X-rören. Skimrar fint.
Överdimensionerat Ähh, Du får ju plats med 30 rör till på väggen 10+10+10 Thumbsup Sen börjar det bli överdimensionerat, för då det är slut på utrymme för rören mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 15 september 2007, 22:37:29Överdimensionerat Ähh, Du får ju plats med 30 rör till på väggen 10+10+10 Thumbsup Sen börjar det bli överdimensionerat, för då det är slut på utrymme för rören mvh humlan.Jo det går ju det med Fast jag har ju berget bakom där jag kan ställa upp ett antal paneler
Citat från: leifa.k skrivet 15 september 2007, 22:30:36Dom blåare rören är de nyare X-rören. Skimrar fint.Jag har då beställt X-rör båda gångerna. b00k
Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?
Citat från: leifa.k skrivet 18 september 2007, 14:54:01Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?Jag hade över 125 grader nere vid beredaren. En massa luft uppe i solfångarna, liiite vatten tog sig runt. Pumpen gick inte torr men näst intill. Därav de knepiga kurvorna. Efter topparna är allt i sin ordning igen
Citat från: citactiva skrivet 18 september 2007, 15:39:11Citat från: leifa.k skrivet 18 september 2007, 14:54:01Av kurvorna att döma så är det inte så soligt, är det därför kanske?Jag hade över 125 grader nere vid beredaren. En massa luft uppe i solfångarna, liiite vatten tog sig runt. Pumpen gick inte torr men näst intill. Därav de knepiga kurvorna. Efter topparna är allt i sin ordning igen Fyll på med Water Wetter mvh humlan.