0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu i helgen fick jag äntligen i min glykol och waterwetter. Måste säga att det var barnsligt enkelt att lufta mot hur det har varit tidigare (med både glykol+vatten och endast vatten). Blandningen jag har i är för -20 grader, samma som jag hade tidigare. Har samma tempdiff som jag hade med vatten, detta räcker då för att jag skall fortsätta med waterwetter iaf.
Jag försöker fylla i systemet med glykolblandning och använder cirkpumpen enl instr men det funkar inte.Den suger ingenting.Systemet har varit igång sen 3/7 utan problem.Vad gör jag för fel??
Från det ena till det andra. Är det inte lättare att ha luftare och påfyllare på högsta punkten vid solfångarna?.Eller är det bara en onödig pryl?.
Så är även min plan. ThumbsupDet måste ju ändå vara lättare att fylla där än att spola med pump. Eller det kanske går lika lätt med pumpen om man gör rätt.
Onödigt eller inte, men en möjlighet att fylla på eller lufta ur på högsta punkten, vill iaf jag ha. Därför har jag monterat ett T-rör där.mvh humlan.