0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Solfångarna glykol å Water Wetter fyllda, å även trycksatta. Så nu kan vintern komma. Thumbsupmvh humlan.
Själv tappade jag ur glykolen idag, skall upp med 30 rör extra
Slumpen..., ja inte vet jag Men när jag nu använde Water Wetter för första gången, så gick det då otroligt lätt, att bli av med all luft. Hela systemet går absolut tyst, inte minsta luft verkar vandra runt. Om det beror på Water Wetter eller bara turen, vet jag inte, kan bara konstatera, att allt snurrar på som en dröm Thumbsupmvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 14 september 2007, 11:05:17Slumpen..., ja inte vet jag Men när jag nu använde Water Wetter för första gången, så gick det då otroligt lätt, att bli av med all luft. Hela systemet går absolut tyst, inte minsta luft verkar vandra runt. Om det beror på Water Wetter eller bara turen, vet jag inte, kan bara konstatera, att allt snurrar på som en dröm Thumbsupmvh humlan.Jag fick bättre flöde i systemet med ca:50% propylenglykol och Water Wetter,jämfört med endast vatten. Blev tvungen att strypa lite på trycksidan. Mycket märkligt MVH SIBY
Water Wetter är en kylartillsats från Red Line Oil som sägs förbättra vattnets värmeavgivningsförmåga. Är ganska vanligt i racingsammanhang. Water Wetter borde, om den håller vad tillverkaren lovar, kompensera glykolen som försämrar vattnets värmeavgivningsförmåga. Dessutom hävdar Red Line Oil att livslängd på pumpar etc ökar p g a korrosionsskydd och viss smörjande förmåga. Jag tänker själv testa om jag bara hittar någon återförsäljare här i trakten. Men det verkar svårt (har kollat med mackar och den lokala bildelskedjan).
Det här med water wetter verkar ju vara något man kan ha nytta av
Citat från: KalleT skrivet 17 september 2007, 20:16:18Det här med water wetter verkar ju vara något man kan ha nytta av Har tyvärr svårt att tro att det finns mirakelmedel. Om det funkar så bra i solfångare så borde man väl hälla det i radiatorvattnet också för att få ner framledningstemperaturen?mvh
Om det funkar så bra i solfångare så borde man väl hälla det i radiatorvattnet också för att få ner framledningstemperaturen?