0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycke du Raffen att Toshiba har dåliga värden i tex råd&röns tabeller?Nackdelen med små innedelar är att dom låter mer när dom går på högsta fläkthastighet.Inget fel på Toshibas effekt och COP värden även när det är kallt, den hadde väl nästan identiska siffror som Sanyo 123 om jag inte kommer ihåg fel.mvhTS
Tack för alla svar. Ledsen för att jag varit osynlig...Det hela grundar sig i vad ni alla kunde läsa om i dagspressen igår och idag, nämligen sammanslagningen av ÖIS, GAIS och Häcken. Själv är jag ÖISare i själen och skull aldrig någonsin kunna tänka mig en sammanslagning av dessa klubbar. Nog om detta då vi alla vet hur det slutade, puh...Nu till saken! Som sagt, när jag pratade med säljaren av Carrier och Mitsubishi sa han att Mitsubishin troligtvis hade ett lägre ljud utomhus än vad Carriern har. I Carrier maskinen sitter det för övrigt Toshiba delar enligt säljaren. Den nya Carrier maskinen är emellertid oerhört snygg, men jag vet inte hur effektiv den är? Om man ska tro säljaren är detta en bra maskin, men å andra sidan säger väl knappast en säljare att just hans maskiner är dåliga. Min säljare som jag har att göra med är oerhört velig då han på en rak fråga från mig inte kan rekommendera en pump utan pekar på uppemot 4 st pumpar som han tycker är lika bra. Konstigt om ni frågar mig...Vidare har man ju även nu även Nocrian 18. Är det någon som vet hur den låter utomhus/inomhus. Måtten ver jag redan och de är enligt mig klart godkänt. Jag söker efter en pump som är max 27 cm hög. absolut inte högre, då den kommer att sitta ovanför ett fönster. Som sagt, Carrier (toshiba), Mitsubishi electric, eller Nocrian 18 det är frågan. Tack för att ni tar er tid med råd. MvhNapoleon