0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1. Börja med läge 1, öka om diff VB (framledning meny 2.0 minus retur meny 2.7) blir större än 8 ºC då värmepumpen går.2 o 3. Laddpumpen (pumpen mellan VVM300 och 2010) justerar sin hastighet automatiskt, tempdiffen är inställd på 8 ºC default, kontrollera i meny 5.15.4. OK, du får testa och se i vinter om detta funkar för dig.5. Fininställningen (ratten) parallellförflyttar kurvan, värdet på kurvan är dess lutning, detta får du kanske justera framåt vintern.
Citat från: Carl N skrivet 12 september 2007, 12:32:081. Börja med läge 1, öka om diff VB (framledning meny 2.0 minus retur meny 2.7) blir större än 8 ºC då värmepumpen går.2 o 3. Laddpumpen (pumpen mellan VVM300 och 2010) justerar sin hastighet automatiskt, tempdiffen är inställd på 8 ºC default, kontrollera i meny 5.15.4. OK, du får testa och se i vinter om detta funkar för dig.5. Fininställningen (ratten) parallellförflyttar kurvan, värdet på kurvan är dess lutning, detta får du kanske justera framåt vintern.Carl.. så länge shunten är stängd kommer det bli samma temperatur på retur samt framledningsgivaren.Dessa sitter efter varandra i flödesriktingen sett från vp:en så endast när shunten öppnas då kommer dessa att skilja beroende på hur mycket shunten öppnar..
Tjena.Jag får kolla upp detta när det börjar bli lite kyla. Bara att försöka hamna så nära 8 ºC som möjligt då. Såg även att det fanns en parameter som innehöll diff retur/framledning, det har jag inte sett att någon nämt på forumet. Om jag kör i autoläge och ändrar sommarläge/resp vinterläges temp, påverkar detta även autoläget?Tycker att min utegivare ligger +2 ºC förvarmt, går det att kompensera med någon parameter?
Det har du rätt i Om jag installerar innegivare, blir den överordnad de två andra givarna? Hur snackar givaren på utedelen med den andra utegivaren?