0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
:,v( sid 23 överst.Jag tror det handlar om svagström i detta fall så jag tror nog man får fixa med detta själv om man har nödvändig kompetens.
Citat från: Carl N skrivet 07 september 2007, 08:48:09 :,v( sid 23 överst.Jag tror det handlar om svagström i detta fall så jag tror nog man får fixa med detta själv om man har nödvändig kompetens.Varför skulle det göra någon skillnad om det är svagström? E potentialfri-kontakt kan väl användas både för högre och lägre spänningar...
...Det står också att man ska vara behörig installatör för att mecka med detta...
Citat från: Ridax skrivet 07 september 2007, 09:03:08Citat från: Carl N skrivet 07 september 2007, 08:48:09 :,v( sid 23 överst.Jag tror det handlar om svagström i detta fall så jag tror nog man får fixa med detta själv om man har nödvändig kompetens.Varför skulle det göra någon skillnad om det är svagström? E potentialfri-kontakt kan väl användas både för högre och lägre spänningar...Jag är inte 100 på hur lagarna om elbehörighet ser ut men jag har för mig om att man inte får gör nyinsallationer på starkström utan elbehörighet medan det är tillåtet att tråda svagström själv. Om grejorna kan användas för starkström bör inte ha någon relevans.
Citera... Det står också att man ska vara behörig installatör för att mecka med detta...Ett förtydligande med tanke på diverse diskussioner om starkström och annat som följt min kommentar... Det var enbart en referens till texten "Ingrepp bakom fastskruvade luckor får endast göras av behörig installatör" som återfinns i dokumentet NIBE VVM 300 monterings- och skötselanvisning, sid 23.För de av er som är obehöriga men har el-kunskap bör det inte vara något problem att koppla in en termostat (eller egentligen vilken potentialfri vippa som helst) men om man är osäker bör man nog ringa någon med certifikat.Citat från: Shadow skrivet 07 september 2007, 15:47:29CiteraDen där brasklappen säger du bara för att vara häftig Japp, själv tycker jag det slår Samuel L Jackson i Pulp Fiction (Ezekiel 25:17) med hästlängder. Jämför nedan vad du själv tycker. Citera"And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee."
... Det står också att man ska vara behörig installatör för att mecka med detta...
CiteraDen där brasklappen säger du bara för att vara häftig Japp, själv tycker jag det slår Samuel L Jackson i Pulp Fiction (Ezekiel 25:17) med hästlängder. Jämför nedan vad du själv tycker. Citera"And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee."
Den där brasklappen säger du bara för att vara häftig
"And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee."
Hittade dessa på jula.se och kjell.com De borde funka lika bra som RT10???Vilken skall man ha?http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&denied=yes&%40where.ItemID%40EQ=419005http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=67168&path=