0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och varför tycker du inte det?Om du inte räknar med den så får du inte den faktiska kostnaden!
Den rörliga per kWh måste ju vara med om man ska jämföra mot olja eller pellets, den fasta har man ju däremot oavsett vad man gör, möjligen kan man välja olika säkringsalternativ beroende på uppvärmning.
Bla, bla bla............Du påstod att ingenstans fanns avtal under 95 öre, i Jämtland finns det(eller det kanske är ingenstans). Bla, bla, bla..........
Och det känns inte så himmla lätt att hitta ett avtal som klarar
Du påstod att ingenstans fanns avtal under 95 öre
Citat från: Ville Vessla skrivet 09 augusti 2007, 16:08:58Bla, bla bla............Du påstod att ingenstans fanns avtal under 95 öre, i Jämtland finns det(eller det kanske är ingenstans). Bla, bla, bla..........För mig är det så, att har man angivit att 1kwh kostar 95öre i en kalkyl, då kostar den det, det tillkommer INTE överföringsavgift. Ser du i kalkylen att den är excluderad?Men visst, isåfall så betalar jag endast 81,9 öre, med ett kasst avtal från vattenfall!Dessutom sa jag CITAT:CiteraOch det känns inte så himmla lätt att hitta ett avtal som klararJag sa inte:CiteraDu påstod att ingenstans fanns avtal under 95 öre OK!
Det finns ingenstans idag du kan teckna ett avtal som ger ett totalpris på 95öre/kwh, dvs inkl alla avgifter, skatter om moms, med överföringsavgifter och fasta avgifter.
Citat från: pricken skrivet 09 augusti 2007, 20:11:49Citat från: Ville Vessla skrivet 09 augusti 2007, 16:08:58Bla, bla bla............Du påstod att ingenstans fanns avtal under 95 öre, i Jämtland finns det(eller det kanske är ingenstans). Bla, bla, bla..........För mig är det så, att har man angivit att 1kwh kostar 95öre i en kalkyl, då kostar den det, det tillkommer INTE överföringsavgift. Ser du i kalkylen att den är excluderad?Men visst, isåfall så betalar jag endast 81,9 öre, med ett kasst avtal från vattenfall!Dessutom sa jag CITAT:CiteraOch det känns inte så himmla lätt att hitta ett avtal som klararJag sa inte:CiteraDu påstod att ingenstans fanns avtal under 95 öre OK!Mitt totala elpris är 75 öre inklusive överföringsavgift vilket gör att jag tycker 95 öre känns rimligt.Tillkommer gör en säkringsavgit på runt 2500 men det gör den ju oavsett uppvärmingssystem.Men du skrev i din första postCiteraDet finns ingenstans idag du kan teckna ett avtal som ger ett totalpris på 95öre/kwh, dvs inkl alla avgifter, skatter om moms, med överföringsavgifter och fasta avgifter.Det var det jag hade en smula problem med eftersom det inte är helt sant, men det visar väl bara på att det finns för många parametrar för att gå ut med en sådan kalkyl som påstår att bergvärme är dyrast rakt av. Mitt hus är för övrigt konverterat från vedpanna till bergvärme.
...Dessutom hävdar också de att en VP inte håller mer än 10 år. ........