Trendimport säljer nog helst Vespor, när jag åkte förbi deras "showroom" i våras kunde personalen där inget alls om pumpar, dom ska visst ha en kille som aldrig finns inne (han jobbar extra ute...

). Din Invest är en invertermaskin som jag inte kan alls, men på Trendimports hemsida visar installationsmanualen bilder/instruktioner för Chunlan när man klickar in på Investmaskinen (uselt), se länken här:
http://www.trendimport.se/data/product/files/p2117-200711511512130558.pdfFör att återgå till problemet så sällar jag mig till de andra som tror på typen av kortfel, du verkar ha kopplat elen rätt. Kolla om du fick med en elritning där termostatena anges med värden i ohm vid x- ºC, då kan du åtminstone få reda på om något av termostaterna är paj.
Sen, ev kan det finnas ett extra läge på innerdelens strömbrytare (4-vägs) som då kanske står i test-mode, som kan ställa till det (så är det på chunlan-men det är en on-off pump). För att vara extra säker kan du väl kolla om kontaktpunkten för kabeln märkt S (signal) är o-k både på inner och ytterdel, ibland drar dom skruvarna så hårt med maskiner så att plasthållaren som skruven sitter i har spräckts och att det då blir dålig eller glappkontakt.