0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eltillskott vid ±0°C tyder på att något är fel. Att hänga på utrustning istället för att kontrollera att grejerna fungerar som det är tänkt, är att börja i fel ände.
Ett tredje förslag är ju faktiskt att byta ut till fläktkonvektorer, det kanske räcker med 3-4 stycken och man kan sänka kurvan vilket i sin tur drar ner tillskottet.Ja, vad f.n har ingen tänkt på detta innan, måste ju vara den smidigaste och billigaste åtgärden
Citat från: Lexus skrivet 18 juli 2007, 17:08:44Eltillskott vid ±0°C tyder på att något är fel. Att hänga på utrustning istället för att kontrollera att grejerna fungerar som det är tänkt, är att börja i fel ände.Det verkar vettigt, men det måste väl göras på vintern när anläggningen går för fullt? I så fall kan han inte göra något innan vintern. Men det kan nog vara värt att vänta i stället för att göra något förhastat.
Till lexus:Bra att du hittat förklaringar på en del av de konstiga värdena. Du säger att börvärdet är för högt på gt3 vad kan det bero på?Det hade ju varit grymt bra om utrustningen är tillräcklig dimensionerad och att det bara är något fel.
7. Hur gör jag för att ställa in temperaturen på olika våningar och i olika rum?, nu känns det som att elementen trots att de verkar ha termostater verkar vara typ av eller på, min tanke är något åt följande håll, 10 grader i källaren, men i framtiden ska ett rum i källaren användas som hobby rum och då måste det gå att öka värmen när man är där, denna då och då uppvärmning bör kanske ske med annat än bergvärmen?, 21 grader på första våningen överallt, 19 grader på ovanvåningen, dessa två våningar skulle kanske kunna värmas till 10 grader av bergvärmen och övrigt via kompletterande värme, alternativt stänger jag helt av bergvärmen i vissa rum och bör dessa helt med komplettering och vissa helt med bergvärme men detta känns som att det borde ge både sämre komfort och ekonomi. Hur bör bergvärmen ställas in nu och vid en komplettering?