0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HD-TV och tavel-TV i all ära , men vi kör ännu med vanligbildrörs-TV och vanliga digitalboxar och det är vi nöjda med ! Thumbsup ThumbsupHoppas min bildrörs-TV håller länge än , jag sörjer den dagen den pajjar , för alla taven-TV som jag sett har dålig bild tycker jag , allt för lite pixlar ser det ut som !??Varför är det så dåligt med tekniken , att det blir sämre , eller är det så att en tavel-TV kräver HD-signal för att bli sebart !??Kör man en tavel med analog signal så är det ju riktigt shitt!! --/
Citat från: rollster skrivet 09 juli 2007, 21:56:03HD-TV och tavel-TV i all ära , men vi kör ännu med vanligbildrörs-TV och vanliga digitalboxar och det är vi nöjda med ! Thumbsup ThumbsupHoppas min bildrörs-TV håller länge än , jag sörjer den dagen den pajjar , för alla taven-TV som jag sett har dålig bild tycker jag , allt för lite pixlar ser det ut som !??Varför är det så dåligt med tekniken , att det blir sämre , eller är det så att en tavel-TV kräver HD-signal för att bli sebart !??Kör man en tavel med analog signal så är det ju riktigt shitt!! --/ Håller med.Farsans 40tums sony har väl ingen direkt lysande bild. Även om man ställer in den.Behöver man en ny tv så finns det massor med tjocktv på blocket som folk nästan ger bort.En kamrat gav 1600kr för en Sony 100hz 32tums wide. 3år gammal.
Väntar på Canal Digitals PVR-Box för HDTV, kan ta tid. Projektor måste också köpas in då den förra är fyra år nu och ingen större mening att köpa en ny lampa. Full-HD projja kostar alldeles för mycket så det får bli 1280x720hdtv för runt tio loppor
Hej Humlan !Efter vad jag har förstått här så är en LCD-Tv ej så bra , kanske jag ej har helt fel ändå ! Att min /vår gamla (9år) panasonic 28 tum ej är så illa , tycker jag i allafall ! Kanske plasma är bättre , men de finns väl ej mindre än 42 tum ?För vår del skulle det nog räcka med en 26 tum , eller högst en 32 tum , men det tror jag blir för stort , Kanske man borde köpa en 32tum 100hz ?Man får dem relativt billigt , mera bild för pengen jämfört med en LCD !! Så är det nog Humlan !! --/