0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför köpte du inte en DM8000 HDTV Dreambox när de släpptes till fotbolls-VM???
Låter intressant..Börjar ju kännas lite jobbigt med dm500 nu när man äntligen fått hem en 42"lcd som bara väntar på lite högre kvalitet på signalerna. Kommer att följa dina inlägg ang denna box i digitalsat.nu
Håll oss uppdaterade!Jag orkar inte snöa in på ytterligare ett forum...
Allt sånt där kommer att stoppas inom en rätt snar framtid, dreambox m.fl pirat-TVanläggningar har haft sin smekmånad färdigt snart, tror jag, och så kommer "gratis" TV att vara en Utopi än en gång.Fast jag kan ju ha fel, men än så länge har jag inte sett något som funkat så pass bra att jag varit beredd att satsa tusentals kronor och hundratals timmar på det för att titta på TV.Jag kör Boxer och tycker det räcker mer än väl för mig.Fast det är klart, hade jag mindre att göra eller kunde tjäna en slant på det hela (eller hur Humlan ) så kanske det vore en annan sak.Det måste vara världens enklaste sak att spåra var servrarna står...
HD-TV och tavel-TV i all ära , men vi kör ännu med vanligbildrörs-TV och vanliga digitalboxar och det är vi nöjda med ! Thumbsup ThumbsupHoppas min bildrörs-TV håller länge än , jag sörjer den dagen den pajjar , för alla taven-TV som jag sett har dålig bild tycker jag , allt för lite pixlar ser det ut som !??Varför är det så dåligt med tekniken , att det blir sämre , eller är det så att en tavel-TV kräver HD-signal för att bli sebart !??Kör man en tavel med analog signal så är det ju riktigt shitt!! --/
Sen har ju CRT sin begränsning i bildyta, har själv en vanlig bildrörs-Tv, Grundig 33" å det är väl max-storlek som finns, om jag inte minns fel.
Citat från: humlan57 skrivet 09 juli 2007, 22:46:01Sen har ju CRT sin begränsning i bildyta, har själv en vanlig bildrörs-Tv, Grundig 33" å det är väl max-storlek som finns, om jag inte minns fel. Sony gjorde en 45" TV i slutet på 80-talet (tror det var -87) men den största CRT monitorn som finns idag är nog Mitsubishis 42". Det visades en 50" CRT monitor på någon mässa för ett par år sen men den kom nog aldrig ut på marknaden.Men det är ingen TV utan en monitor. Fast med dagens digitalboxutveckling så är det ju inte en TV man ska köpa utan en ren bildskärm. Sen kan man byta ut sin HDTV mottagre koppla in den senaste SuperDuperHDTV++++++ mottagaren när den släpps./Johan