0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett 7,5 kw dieselelverk kostar bara 9000:- idag. Grannen har redan en och jag känner suget själv.Fjärrstart och allt så man kan ha den i en separat byggnad så man inte störs av ljudet./Bosse
Citat från: jompaa skrivet 07 juli 2007, 15:20:40Ett 7,5 kw dieselelverk kostar bara 9000:- idag. Grannen har redan en och jag känner suget själv.Fjärrstart och allt så man kan ha den i en separat byggnad så man inte störs av ljudet./BosseJag skulle vilja ha ett vattenkylt, så man kan värma huset med kylvattnet också.
och som bekant är det ju priset på de sista kilowattimmarna som sätter priset på all el.
Jag fick ett 1års avtal med Kraft och kultur på 39 öre nyss. Finns pengar att tjäna alltså.
Över tid har det alltid lönat sig att ha rörligt pris. Detsamma gäller boräntorna.MVH // Rolle
Citat från: ROLPeR skrivet 13 juli 2007, 12:21:40Över tid har det alltid lönat sig att ha rörligt pris. Detsamma gäller boräntorna.MVH // RolleJag har lägre fast ränta på bolånet (3,8%), så det stämmer inte alltid...., gissa varför jag inte betalar av lånet, utan istället investerar pengarna jag har mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 13 juli 2007, 13:04:07Citat från: ROLPeR skrivet 13 juli 2007, 12:21:40Över tid har det alltid lönat sig att ha rörligt pris. Detsamma gäller boräntorna.MVH // RolleJag har lägre fast ränta på bolånet (3,8%), så det stämmer inte alltid...., gissa varför jag inte betalar av lånet, utan istället investerar pengarna jag har mvh humlan.Hur länge sedan var det du band dina lån och hur långt är de bundna?